Carlanderskatöserna del 19
Glittran: Grattis!!!
Glittran: Grattis!!!
FruNaftra: STORT Grattis!!!
Glittran: *styrkekram* Beklagar
Glittran: Så härligt! Stort grattis!
Kikar in och skickar extra tummar till de som behöver!
Kämpa på, mirakel kan ske, ibland tar det bara extra lång tid!
Mulan/Hapiness: Kanske läkaren tänkte på kombinationen Ipren – Alvedon?
Ibuprofen verkar genom att hämma enzymerna COX-1 och COX-2 (COX = cyklooxygenas). Därigenom hämmas prostaglandinsyntesen. Den exakta verkningsmekanismen för den smärtstillande effekten hos paracetamol är inte känd i detalj men bl.a. inhiberar paracetamol enzymet COX-3. Kombinerar man preparat både med ibuprofen (t.ex. ipren) och paracetamol (t.ex. alvedon el panodil) blockar man sådeles flera smärtvägar samtidigt. Ej att rekommendera som standard men någon vid speciella tillfällen så kan man prova denna cocktail för en bättre smärtlindrande effekt.
Instämmer: Härligt Mulan!!!
Grattis alla plussare härligt med en plussvåg i tråden. Håller tummarna för fler pluss innan sommarstängningen!
Mirakelbarn: Så ledsen för din och din lilla ängels skull Styrkekram
Kikar på er på håll flickor och håller min tummar
Hej alla!
100818 kom ännu en CA-bebis till världen. Den 11 november 2009 plockades jag på ETT ägg som nu klarat hela den skakiga vägen och resulterat i en efterlängtad LILLASYSTER . Kämpa på flickor - mirakel kan ske!
Har inte hunnit läsa så noga i tråden men såg någon kommentar om vaggisar eller crinone, så jag vill bara säga att efter 3 ET med efterföljande tidiga MF då jag tog vaggisar, så fick jag nu sista gången 2*crinone/dag. Vet inte om det var det som gjorde skillnaden men det funkade ju den gången. Hade även ändrat protokoll + trombyl så det behöverju som sagt var inte vara det som gjorde skillnaden men nog känndes crinone bättre att ta. Det stannade liksom kvar.