• Mllu

Carlanderskatöserna del 19

Hej!

Har flera gånger varit inne och läst olika forum, men idag tar jag mod till mig och skriver ett litet inlägg. Jag och min sambo gjorde ägguttag i fredags. Sex st varav fyra blev befruktade. Idag har vi satt in ett av dem och tre hamnade i frysboxen. Är riktigt rädd att göra något fel. Hade en liten miniblödning ca tre timmar efter insättning. Är det någon mer som haft det? Håller alla tummar som finns för oss allehopa!!

• Mllu

Tack så mycket! Grattis Glittran till ditt plus. Hur långt har ni andra kommit?

• Mllu

Hej hej,

Mitt första IVF misslyckades i slutet av feb. Som tur är behövde jag inte vänta en cykel innan nytt försok, utan vi fick satt in ett av våra frysta ägg redan i samband med min första "egna" ägglossning. Detta var i måndags. Tydligen hade de lite svårt att komma längst in, så personalen sa att jag ev kunde få en liten blödning. Mycket riktigt fick jag en liten spotting på kvällen, men tyvärr har det fortsatt litegrann varje dag hela veckan. Det är inte riktigt blod, mer brunt ibland lite rött men inte som mens. Jag borde inte få mens innan nästa helg, så det verkar tidigt. Är det någon mer som haft det så? Jag trodde nog att det skulle försvinna efter första dagen. Jag tar ju inga vaggisar denna gången så det beror ju inte på det.

Man blir så orolig. Och jag måste säga att det är mer psykiskt jobbigt denna gången. Jag är mycket mer känslig och ledsen.

Trevlig helg allihopa!!

• Mllu

Tack Kryddan 71, jag håller tummarna för dig också!! Ja, de är verkligen fantastiska på kliniken!!

• Mllu

Vad hemskt Släggan. Jag tänker på dig!! Många kramar

• Mllu

Jag har egentligen testdag på måndag, men smygtestade både igår och i morse. Trots att jag har haft småblödningar av gammalt blod ända sedan samma dag som insättningen av vår FET så visade båda testerna ett svagt streck. Vågar man hoppas tro?!? Känner inte av några graviditetssymtom.

Smulan, skönt att spolningen gick bra. De har inte hittat något fel på mig heller (inte sambon heller), men det är bara att kämpa vidare. Hoppas att vi lyckas med lite hjälp på traven.

Amander, vad tråkigt. Tänkre på dig. Men ring kliniken igen och fråga vad de menar nu när du har fått smälta det och chocken lagt sig lite mer. Håller tummarna!

• Mllu
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-03-27 17:15:30 följande:
    Såg att det var både bra och dåliga nyheter i tråden de senaste dagarna. Tråkigt att läsa när det inte fungerat, hoppas på er tur snart......Roligt att läsa om när det blir pluss på stickan, det ger hopp.Själv så fick jag två små tillbaka idag, så nu är det bara att vänta Lika jobbigt varje gång........
    Lycka till! Håller tummarna!
  • Mllu

Idag hade vi vår ritkiga testdag och det var positivt {#lang_emotions_smile} !!! Äntligen!!! 

Har bokat tid för VUL 19/4.

Med tanke på att jag har haft småblödningar ända sedan vårt söta lilla frysta embryo sattes in (i 12 dagar), så borde det ge hopp till er som får någon liten blödning innan testdagen. Jag har heller inte haft några symtom, förrän idag, och det kanske är psykiskt. {#lang_emotions_smile} Lite illamående och väldigt dålig i magen sedan igår.

Kram på er! Håller tummarna för er också!!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19