Inlägg från: Sweet N Cute |Visa alla inlägg
  • Sweet N Cute

För oss som bakar

Nu i denna värmen är ngt kallt riktigt läskande.. Ngt ni har recept på?

• Sweet N Cute
    Belavon skrev 2010-07-12 12:17:14 följande:
    Flädersaft och Ramlösas Jordgubb/Lime. Kan blandas ut med vatten om man tycker det blir sött
    Mumms
  • Sweet N Cute
    Sigrid skrev 2010-07-15 09:42:52 följande:

Har gjort chokladcupcakes med tvåfärgad frosting. I bloggen har jag en beskrivning på hur jag spritsade med två frostingar, mjölkchokladfrosting och vitchokladfrosting.
    bakgladje.blogspot.com.
    Hur gör man den toppningen? Om man inte har en sprits, hur kan man göra då?
  • Sweet N Cute
    MBert skrev 2010-08-03 10:55:31 följande:
    På vilket sätt blir det inte bra?
    Jag kanske kan klura ut lite tips åt dig.
    Antingen blir brödet hårt.. Eller inte alls gott. Har inte hittat ett bra recept. De jag provat har aldrig varit gott.
    Jag vill inte ha som frnasbröd, alltså mkt lätt söndrigt när man brer smör på. Jag vill helrre ha lite hårdare, och typ med riven morot i. Jag har inte använt en form som jag lagt bröden i, utan lagt degen på bakplåtspapper. Jag kanske ska köpa en sån form ??
  • Sweet N Cute
    MBert skrev 2010-08-03 13:25:33 följande:
    Det låter som om du vill ha ett lite grövre bröd?
    Det är lite svårtolkat när du skriver att det antingen blir för hårt, samtidigt som du vill ha ett lite hårdare (fastare och kompaktare?) bröd.
    Riven morot funkar fint i bröd och gör det saftigt och gott. Jag har flera recept på det, men det är nog bättre du letar upp ett brödrecept du tror på.
    Berabeta degen tillräckligt länge, som vi skrivit om här, och använd gärna en brödform om degen är lös och riskerar att flyta ut under jäsningen.
    Bullar går fint att göra Så jag ska nog lyckas med det där brödet en dag Tack
Svar på tråden För oss som bakar