Inlägg från: Sigrid |Visa alla inlägg
  • Sigrid
    Chokladpinglan skrev 2010-09-22 08:57:27 följande:
    Tittar på tårtverkstan i linköping.. på deras hemsida.. där man kan gå kurser i tårtdekorationer m.m

www.tartverkstan.com gå in där och titta själva..  Någon av er kanske redan gått kurs där, berätta gärna vad ni tyckte
    Jag har gått kursen i muffinsdekoration. Då kunde jag ingenting om det och lärde mig massor av bra knep.
  • Sigrid
    gudrunberit skrev 2010-09-24 15:55:05 följande:
    Jag har bara torrjäst hemma, funkar det lika bra? Och blandar jag ut jästen fortfarande med kallt vatten då precis som i receptet? Vet du?
    Tror inte det funkar. Läste just på torrjästförpackningen och där står det att till degar som har kall degvätska ska man använda färsk jäst.
  • Sigrid
    ninmid skrev 2010-10-01 11:03:44 följande:
    Hur förvarar man bäst cupcakes? Tänkte baka dom idag och som ska ätas imorgon. Framme eller i kyl?

I kylen skulle jag ha dem. Annars smälter väl frostingen.
  • Sigrid
    Shaun the sheep skrev 2010-10-09 22:18:32 följande:
    Här är resultatet! Den här och fjorton andra praliner tillverkade jag idag. Att kanterna är så fula beror inte på pralinformen, det var jag som gjorde lite fel pga stress. Visst är den väl lite fin för att vara första gången? Skäms

Är det svårt att göra egna? Hur gör man?
    Jag tycker den ser väldigt fin ut. Skulle vilja smaka.
  • Sigrid
    Hanniken skrev 2010-10-22 10:02:53 följande:
    Hej! =)
    Kan nån här svara på VARFÖR mina muffins alltid blir brända i botten!?!?
    Har skummat igenom tråden och att frågan kommit upp men utan svar.
    Ställer formar på en plåt. Blir det bättre med med muffinsplåt?
     Nån som testat silikonform?
    Jag tycker det blir bättre med muffinsplåt. Även silikonformar tycker jag blir bättre än vanliga formar direkt på plåt. Jag har varit med om brända muffins i botten, men aldrig efter att jag använt muffinsplåt eller silikonformar.
Svar på tråden För oss som bakar