Inlägg från: Sigrid |Visa alla inlägg
  • Sigrid
    Linny skrev 2010-08-09 20:43:01 följande:
    Ikväll har jag bakat toblerone/banan-muffins.
    Åh, vad gott det låter. Har du recept på det som du vill dela med dig av?
  • Sigrid
    höstäpple skrev 2010-08-30 12:43:00 följande:
    Gjorde denna, supergod!
    Men, den blev lite rinnig. Kan det berott på att jag använde frusna blåbär tro?
    Tror jag använde potatismjöl istället för maizena också..

Tänkte göra om den!
    Kul att du gillade det.
    Jag använde frysta hallon i den jag gjort på bloggen, men lät de tina och rinna av först. Kan kanske bero på att de var frusna. Jag gillar den också med blåbär, gjorde med blåbär förra året. Tänkte testa med äpplen nu när äppelsäsongen kommer igång också.
  • Sigrid
    Shaun the sheep skrev 2010-08-27 08:42:46 följande:
    Skulle jag kunna få receptet på bärkakan? Jag gjorde en förra året som blev så himla god,
    men jag hittar inte receptet! Vi har rensat i köket och det måste ha försvunnit då
    Nu hittar jag inget recept som liknar den, så jag hoppas att det ska bli rätt snart =)
    Minns du ungefär vad som var i den kakan du bakade förra året?
  • Sigrid
    Shaun the sheep skrev 2010-08-31 00:08:23 följande:
    Typ alla vanliga ingredienser, fast jag tror att det var väldigt lite eller inget bakpulver alls och så mandelmassa.
    Jag är helt säker på att det var ett sånt där receptkort man kan hitta på ica och har kollat på deras hemsida,
    men jag har inte hittat nåt som känns som det rätta :S
    Den här pajen innehåller bär och mandelmassa. Väldigt god. Fast den har jag länkat till tidigare i tråden så det är kanske inte likt den:
    http://bakgladje.blogspot.com/2010/08/barpaj-med-mazarinfyllning.html
  • Sigrid
    Sweet N Cute skrev 2010-09-06 16:10:05 följande:
    Vi ska ha öppet hus den 27:e. Funderar på om man ska fixa till ngt gott som blir mkt av.
    Vad har ni bjudit på när det är öppet hus eller större kalas för en vuxen?
    Långpannekakor är ju bra. Kladdkaka, kärleksmums, äppelkaka m.m.
    Även småkakor blir det ofta mycket av. Ex. kolasnittar som man bara rullar ut längder och skär i kakor.
Svar på tråden För oss som bakar