Inlägg från: höstäpple |Visa alla inlägg
  • höstäpple

För oss som bakar

Ann Lee skrev 2010-11-15 23:03:55 följande:
    Jag tror inte att länka fungerar... men om du går in på www.panduro.se
    I vänstermarginalen under "Alla varor" så tar du och klickar i "Slå in & Ge bort" och väljer "Godis"  och till sist "Förpackningar godis"
    Tack för din hjälp! Toppen!
  • höstäpple

Någon som har något beprövat recept på saffransbullar med kesella?
    Jag hittar inte mitt från förra året..

• höstäpple
    Shaun the sheep skrev 2010-11-24 18:05:17 följande:
    www.ica.se/recept?recipeid=713180
    Det här receptet provade jag nu i veckan. Det blev helt underbart bra! Fast som fyllning hade jag 100 g mandelmassa, 50 g smör och lite kesella. Det blev riktigt saftigt och gott!
    Såg himla gott ut men jag tänkte göra vanliga "kusar"!
  • höstäpple
    Shaun the sheep skrev 2010-11-24 18:09:47 följande:
    Jaha! För mig som hatar russin så blir det oftast kransar faktiskt. Men jag vet att de flesta tycker att russin och sånt hör till
    Men det finns nog tid att slänga ihop den kransen också!
  • höstäpple
    Csve skrev 2010-12-20 14:49:31 följande:
    Jag står återigen för desserten/efterrätten på julafton men iår har ja ingen fantasi alls..
    Förra året gjorde jag en hög mäktig chokladtårta, fruktansvärt god!

Men iår då? Help...!
    Jag gjorde pannakotta med äpple/kanelkompott på topp
    till våran lilla julafton i lördags. Gott och enkelt att förbereda!
  • höstäpple
    Csve skrev 2010-12-21 09:20:49 följande:
    höstäpple skrev 2010-12-21 01:39:02 följande:
    Jag gjorde pannakotta med äpple/kanelkompott på topp
    till våran lilla julafton i lördags. Gott och enkelt att förbereda!
    ÅHHH!!!
    Vill jättegärna ha recepten från er båda!!
    www.recepten.se/recept/pannacotta_aepple.html

Finns en hel uppsjö med olika 'toppingar' men äpple och kanel kändes juligt tyckte jag!
  • höstäpple

Tinkerbelle; Tänkte testa receptet på Dulce de lechebrownies. Vad för slags form använder du? Jag tror inte jag har någon 20x20 nämligen. Ska man koka dulce de lecheburken innan?

• höstäpple
    Tinkerbelle skrev 2011-02-15 17:16:04 följande:
    Dulce de lechen är kondenserad mjölk som jag kokat knapp 2 timmar, hade jag missat att skriva in hur den görs? Tror det står på annat ställe i bloggen men ska fixa länk om det saknas

Formen är mest viktigt att det blir ungefär samma storlek, rymmer lika mycket, så en form som är typ 15x25 eller så funkar också bra (brukar använda en som är som en halv, halv långpanna).
    Tack!
    Jag gjorde i en nåot större form, gräddade den i 25 min och det verkade bli bra. Ska dock införskaffa en mindre form! Jag har aldrig använt kondenserad mjölk men googlade fram att den skulle kokas i 3-4 timmar. Jag kokade den i knappt 3 timmar men minskar nog till 2 nästa gång som du skrev då den blev i tjockaste laget.
    Tack för ett bra recept och för din fina blogg!
Svar på tråden För oss som bakar