• Linny

För oss som bakar

FruJohansson82 skrev 2010-08-16 14:18:06 följande:
    Vad skulle ni rekommendera till att ha för "kräm" imellan en tårta som det ska vara jordgubbar & hallon uppepå? Är glad för alla tips
    Efter att ha testat dumlekolafluff tillsammans med hallon så kan jag varmt rekommendera det. Gott att spackla med chokladsmörkräm runt om också
  • Linny
    FruJohansson82 skrev 2010-08-16 17:24:29 följande:
    Hur gör jag chokladsmörkrämen? Det lät kanongott Ska baka kanelbullar imorron och frysa in till makens födelsedag. Tänkte göra en rabarberpaj med knäcktäcke till honom med
    Smörkräm

300 g mjukt smör
    2 dl florsocker
    4 äggulor
    4-6 tsk vaniljsocker
    6 msk kakao

Rör fett och florsocker poröst. Tillsätt äggulor och vaniljsocker.
    Rör krämen kraftigt. Smaksätt med kakao.
  • Linny
    Mammassaga skrev 2010-08-17 19:51:52 följande:
    Har du något bra cupcakesrecept som du använder då du gör minisar?
    Jag har en minicupcakeplåt men har aldrig fått dom riktigt bra
    Gör inte något speciellt recept. Samma som för stora, men bara i mindre formar. Brukar inte använda mig av cupcakeplåtar. 
  • Linny

Idag har  vi gjort blodiga fingrar (fingerkex som är chokladdoppade och sedan inrullade i marsipan. Naglar av mandelspån som färgats med röd hushållsfärg. Röd hushållsfärg på ändarna av fingrarna för blodeffekt)... och bajskorvar  (chokladbollar med russin i, formade på annat sätt.. och presenteras ihop med ihopknycklat toapapper..)..

Gott, men ser vidrigt ut och låter lika äckligt. 

Kan lägga in bilder om någon är intresserad. 

• Linny

Har gjort  "godis". Leilas Rocky road.. Fullkomligt livsfarlig. Världens enklaste och världens godaste...

Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm 

• Linny

Vet inte vad jag ska kalla den men det är en kaka med bakad jordnötsbotten (på salta jordnötter, råsocker, smör, lite mjöl) och täckt med tjockt lager mörk chokladkräm som stelnat i kylskåpet (mörk lindtchoklad, vispgrädde, äggulor, smör). Serveras med en klick grädde och lite bär.

• Linny
    Ann Lee skrev 2010-11-10 11:55:19 följande:
    Mörk Snickerspaj?
    Kanske det. Men ingen kola i.
  • Linny

Idag blev det enkel men god fredagsfika; chokladbollar gjorda på vispat smör.

Svar på tråden För oss som bakar