-
Efter att ha testat dumlekolafluff tillsammans med hallon så kan jag varmt rekommendera det. Gott att spackla med chokladsmörkräm runt om ocksåFruJohansson82 skrev 2010-08-16 14:18:06 följande:Vad skulle ni rekommendera till att ha för "kräm" imellan en tårta som det ska vara jordgubbar & hallon uppepå? Är glad för alla tips
-
SmörkrämFruJohansson82 skrev 2010-08-16 17:24:29 följande:Hur gör jag chokladsmörkrämen? Det lät kanongott Ska baka kanelbullar imorron och frysa in till makens födelsedag. Tänkte göra en rabarberpaj med knäcktäcke till honom med
300 g mjukt smör
2 dl florsocker
4 äggulor
4-6 tsk vaniljsocker
6 msk kakao
Rör fett och florsocker poröst. Tillsätt äggulor och vaniljsocker.
Rör krämen kraftigt. Smaksätt med kakao. -
Gör inte något speciellt recept. Samma som för stora, men bara i mindre formar. Brukar inte använda mig av cupcakeplåtar.Mammassaga skrev 2010-08-17 19:51:52 följande:Har du något bra cupcakesrecept som du använder då du gör minisar?
Jag har en minicupcakeplåt men har aldrig fått dom riktigt bra -
Idag har vi gjort blodiga fingrar (fingerkex som är chokladdoppade och sedan inrullade i marsipan. Naglar av mandelspån som färgats med röd hushållsfärg. Röd hushållsfärg på ändarna av fingrarna för blodeffekt)... och bajskorvar (chokladbollar med russin i, formade på annat sätt.. och presenteras ihop med ihopknycklat toapapper..)..
Gott, men ser vidrigt ut och låter lika äckligt.
Kan lägga in bilder om någon är intresserad. -
-
Har gjort "godis". Leilas Rocky road.. Fullkomligt livsfarlig. Världens enklaste och världens godaste...
Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm -
Ultimate chocolate chip cookies
http://www.recept.nu/1.296743/lisa_och_monica_eisenman/kakor_tartor/mjol/the_ultimate_chocolate_chip_cookie
-
Vet inte vad jag ska kalla den men det är en kaka med bakad jordnötsbotten (på salta jordnötter, råsocker, smör, lite mjöl) och täckt med tjockt lager mörk chokladkräm som stelnat i kylskåpet (mörk lindtchoklad, vispgrädde, äggulor, smör). Serveras med en klick grädde och lite bär.
-
Kanske det. Men ingen kola i.Ann Lee skrev 2010-11-10 11:55:19 följande:Mörk Snickerspaj?
-
Idag blev det enkel men god fredagsfika; chokladbollar gjorda på vispat smör.