För oss som bakar
Chocoholica skrev 2013-06-24 18:24:57 följande:
Om du nu syftar på mig så försökte jag bara svara på din påstående / fråga. Folk kommer att analysera dina inlägg hur du än gör och speciellt om de låter som rena utskällningar. De som uppfattat dina inlägg som utskällningar kanske tackar nej till en utskällning (ja, det måste låta så för dom när de läser dina inlägg, annars hade de väl knappast kallat dig för sur) från en de knappt träffat. Ärligt talat så förstår inte jag hur nån orkar bli irriterad på en sån liten grej som att de som använder tråden försöker be om recept. Nu tror inte jag att alla lägger upp sina recept här heller. De kanske till och med tycker att det är genant att skicka PM till vilt främmande människor. Det hade förresten inte varit helt helt om TS till den tråden skrivit en tilläggskommentar om att det enbart ska användas till bilder.
Nu har ju trådstartaren till den tråden alldeles nyligen kommenterat just det, men hon kan säkert göra det igen. Folk får tolka det som en utskällning om dom vill, det kanske det var med tanke på att tråden har ett syfte, och det är att det ska vara bilder på bakverken, inte en massa snack eftersom det ska tas här inne.
Lika lite som du förstår hur man orkar irritera sig över att folk babblar i en tråd som är ämnad för bilder, så förstår jag inte hur man orkar kalla en människa man sett ett par rättande inlägg ifrån för sur och gnällig utan vidare grund än så. Om man tycker det är genant att skicka PM till vilt främmande människor bör man tycka det är minst lika genant att kalla någon för gnällig. Och lägger folk inte upp recepten här lär dom knappast troligt heller göra det i bildtråden.