För oss som bakar
Vilken underbar tråd!
Jag skulle nog påstå att jag är lite besatt i att baka, samlar recept så de trillar ur de proppfulla skåpen.
Lyckas aldrig följa ett recept, är alltid där o ändrar o har mig..
Vilken underbar tråd!
Jag skulle nog påstå att jag är lite besatt i att baka, samlar recept så de trillar ur de proppfulla skåpen.
Lyckas aldrig följa ett recept, är alltid där o ändrar o har mig..
Hej!
I många brödrecept står det att man ska knåda degen 10-15 minuter! Gör ni det? Och blir därför brödet mycket godare då?
Jag gör aldrig det...
Min ugn har alltid varit knasig, luckan stängs inte helt o man får ha lite högre gradantal än vad som behövs.. Men idag har den fukkat totalt..
Fina maränger, men bara färdiga utvändigt, en omelett som bara stannade i ena hörnet o jitterbugg som blev skiiiiitfula.. *suck*
Glömt att skriva naturligtvis.. men förra veckan blev det chokladbröd, syltkakor, sockerbullar, jordnötsbrownies, dinkelfrallor med morötter, jitterbugg, maränger samt 2 olika bröd ja hittade på.
Oxå gjort chokladsockerkaka samt en blåbärskaka.
Inga bilder tyvärr.. =(
Igårkväll fick jag ett ryck och bakade lussekatter!
Dom blev (som vanligt ) jättegoda!
Men nästa ggn gör jag som ja gjort innan, har i lite riven mandelmassa i!
Jag står återigen för desserten/efterrätten på julafton men iår har ja ingen fantasi alls..
Förra året gjorde jag en hög mäktig chokladtårta, fruktansvärt god!
Men iår då? Help...!
Mrsme: Tack!
Halloj.. Dessa kakmonstermuffns.
Hur blev dom om man gjorde dom dagen innan de ska ätas? Ska ha kalas imorrn kl 15, o funderade på om man skulle göra dom ikväll istället. Dom blir inte hårda/torra som vanliga muffins? Ska ja vänta med glasyren o kokosen?
Här har det bakats bullar idag, igår blev det havrekakor doppade i choklad samt negerbollar/chokladbollar.
kondsenserad mjölk står på kok, blir banoffie pie ikväll.
(Yngsta ottern fyller 3 imorrn)
Gjorde biskvier igår med chokladsmörkräm istället för den vanliga. Blev kanongott!
Humlemamma: håller med Malva5, knepet är liksom att försöka ta så lite mjöl som möjligt, preciiiis så att degen släpper bunken. Funkar alla ggr för mig!
Gjorde chokladfudge häromdagen..
En enkel utan "krussiduller" och en med mandelflagor i, den påminner ganska mycket om wienernougat!