Inlägg från: Tuvaduva |Visa alla inlägg
  • Tuvaduva

För oss som bakar

Idag har jag knåpat ihop gluten och laktosfria semmelbullar som nu ligger i frysen.
    I helgen ska de dressas och smarras på minsann!! mums!!

Lite trist är att min sambo är så pass spannmålsallregisk att han känner av (lungorna) när jag bakar bröd (av spannmål) här hemma. Men som fint är så är det bara själva "deg, utbaks och jäsningsmomentet" som är kännbart -gräddningen går fint -och det luktar ju så GOTT!!

Hihi- läste med nöje om "wienerbreaden" och påminns om att jag har några underbara bollar i kylen som bara ropar efter mig hela tiden!! =)

• Tuvaduva
    {#lang_emotions_dreamer}{#lang_emotions_laughing} ja det gör/gjorde dom... Nu njuter säkert min lille bebis av godsakerna i magen!

Nu doftar hela hemmet av nybakat bröd som senare ska avnjutas.
  • Tuvaduva

Hej
    Är det nån som vill tipsa om ett bra, enkelt och smarrigt recept på maränger...?
    Ja men ni vet sånna där som man ser ute på fik lite då o då -med choklad i.Glad

Dom ser så grYmt goda ut!! Så jag lär bara baka sånna!

• Tuvaduva

Hörrni! Drömmer
    Om man gör ett vanligt recept på maränger och innan man klickar/spritsar ut dom på plåten så tillsätter man smält choklad (så man får en slags "swirl" av choklad i marängerna) tror ni att det blir bra?
    Det kanske t.om. är nån som har testat?
    Jag har sett såna på caféer o dom ser så goda ut!
    Trevlig kväll!

• Tuvaduva
    zetika skrev 2011-01-31 12:18:02 följande:
    tuvaduva: ja jag har testat att ha i choklad precis så som du skriver och det blir bra =)
    Ticketack Zetika!
Svar på tråden För oss som bakar