För oss som bakar
Jag har bröd i ugnen nu, fullkorns som "rostebröd".
Jag har bröd i ugnen nu, fullkorns som "rostebröd".
OJ! vilket fint olivbröd du har bakat!
Har bakat pannkakor till frukost, ej nyttigt, men blev grymt sugen.
Bara jag som vaknar tidigt på en lördagmorgon, och får lust att baka något gott till frukost?
Har bestämt mig för morrotsbullar.
Hade en massa mjölrester i skafferiet, det var 4 olika, och så lite mysli. Tog allt ihob och jorde ett enda stort bröd i långpannan. (jäsbröd), blandade i en massa solrosfrön. Thats it. Det var min bedrift i dag, men jag är ett bakfreak. Desutom är det brödet slut....
Hej alla, godmorron' Nu skall här bakas! Jag har en massa mussli rester (olika) som ingen vill äta upp, blir' det bra att göra bullar med mycket musli? (Hade tänkt ca. hälften musli och hälften mjöl.) Vill ju inte börja om det bara blir fiasko...????
Ja, klart det går bra och snabbt med någon maskin, menade bara om man nu inte hade någon. I dag bakade jag stort, och då använde jag min assistent. Suveräna apparat.
Ha, ha idag blev det igen bröd av rester, många rester! Lite tomatsoppa, överbliven pasta, en skål med dillsås. Lite mysli, rågmjöl, grahamsmjöl, vetemjöl... Och så potatismosen från igår... Vatten fick göra den siata degspaden. Olivolja, salt, jäst, en gnutta socker. Bröden blev luftiga, jättegoda!
Har en skål med risgrynsgröt, sen igår. Har dock aldrig provat att använda det i bröddeg, Har nån provat?