Äggallergitråden
Någon som vet om de finns risk för ägg i sockervadf? Tex som bindemedel eller nåt :/
Någon som vet om de finns risk för ägg i sockervadf? Tex som bindemedel eller nåt :/
Idag ringde jag barnmedicin för att få provsvaret på Elins blodprov. Det var skickat till göteborg så hon hade ännu inte fått svaret. Men hon berättade att det lågt högt nä vi tog det sist. Det var hösten 2009, vilket jag hade glömt bort. Då hade Elin 34,7 är det mycket? Vad är max? Hur högt har ni andra? Anledningen till att proverna togs förra veckan var att vi vill ge henne MPR sprutan men ännu inte vågat pga av allergin. Då ville barnmedicin ha ett blodprov inför detta. Med tanke på det höga värdet 2009 var hon inte säker på om hon skulle ta sprutan nu. Är 34,7 högt? Någon som vet? Är det RAST eller vad är det?
Hittade själv nu när jag googlade rast test. Att 34,7 är en 4 av 6 på rast. Nära 5 av 6. Kan tyvärr inte kopiera in skalan till er men googla rast så har ni wikipedias text överst och där en bit ner har ni skalan för rast. Men detta va alltså vad dottern hade 2009 återstår att se vad de visar nu.
Är detväggprotein i ägglikör? Inte för att jag ska ge vår dotter det men mest av nyfikenhet när en vänninna till mig drack det ute så börja jag fundera....
Köpte sockervadd häromdagen och det innehöll inte ägg sade det. Har varit lite osäker på det tidigare.
Någon här som vaccinerat ert äggallergiska barn mot Hepatit B vid utlandsresa? Finns det ägg i det vaccinet såsom i tex MPR (dottren 7år har så hög allergi så hon blev nekad MPR av barnmedicin)