Mojutten: Tycker inte alls att du är gnällig, inte på nåt sätt. Vi är ju här för att få ventliera!
Ninni: Jag förstår att du är arg och besviken och ledsen. Det har du full rätt att vara. Och jag förstår att du klandrar dig själv, men försök att inte tänka så. Detta är inte, inte, inte ditt fel. Det är faktiskt inte ditt ansvar att ta reda på allt detta om din sjukdom och sambandet med mf. Jag tror att mycket av problemet ligger dels i att många gynekologer faktiskt har himla dålig koll på vad din sjukdom innebär, och dels att många gynekologer (inklusive alla de jag har träffat) anser att behandling med blodförtunnande saknar evidens och egentligen inte är något man kan rekommendera.
Jag tror att det är rätt naturligt att vi alla tänker de där "tänk om-tankarna", men egentligen är det inget annat än slöseri med tid och energi. För hur det än är så kan vi inte ändra det som har varit. Försök istället att glädjas åt att nu har ni både en pågående adoptionsprocess och så har ni dr. LM. Så hur det än blir så blir det ett barn i slutändan på allt detta elände!!!
Ego: Har haft en tokstressig dag på jobbet idag, känns inte riktigt ok med 5 minuters lunch kl. 14 (började 7)och tokhögt tempo ända till kl. 18, då man vet att man ska undvika stress. Överväger allvarligt att sjukskriva mig, eftersom jag vet att morgondagen är lika fullspäckad och jag har tyvärr ingen möjlighet att påverka min dag på det ställe jag jobbar just nu. Det känns särskilt dumt med tanke på att proverna visade både hög ämnesomsättning och infektion, vilket ju inte heller är någon höjdare utan snarare också bidrar till ökad missfallsrisk. För en sån som går på jobbet både med feber eller om som nyopererad är det minsann inte lätt att ta beslutet att stanna hemma...