Inlägg från: snigelkatt |Visa alla inlägg
  • snigelkatt

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Tack för omtanken!
    Hade världens snabbaste läkarbesök idag, allt tog nog 3 minuter, och då var det inklusive samtal och undersökning...
    Men allt såg i alla fall bra ut, och nu är nästa målbild 5 juli istället.
    Sakta men säkert, en dag i taget..... 

• snigelkatt

Ninni - är i v 11+1 idag, men har fortfarande svårt att tro på det här, fastän vi sett parvel 3 gånger redan. Det är så overkligt att det händer. Ska JAG får lyckas lixom? Än ropar vi inte Hej, men detklart, för varje dag så kommer vi ju närmre o närmre...

• snigelkatt

Lycka till på onsdag TT, förstår din oro, jag tänker oxå att inget lever i mig när jag knappt känner av något av graviditeten längre. Hoppas verkligen att ditt pyre ligger o sprattlar och mår finfint!
    Jag får vänta lite längre på nästa besök, ska inte in förrän 5/7.
    Kram till er alla, hoppas ni dansade ordentligt runt midsommarstången, jag tänker på den gamla fruktsamhets sägnen, att det ska bli många bebisar nästa år  

• snigelkatt

TT -  mitt första VUL var privat, det andra VUL via SU på Repro, och det 3e UL förra veckan var på majorna MVC. Jag får UL varannan vecka av läkaren på MVC, tackar gudarna för bästa barnmorska ever som lyssnar och förstår min oro. 5/7 är det KUB på Östra, nervöst!

• snigelkatt

Har ny telefon, som jag inte lärt mig ännu, den klipper av mina meddelanden och skickar innan jag är klar är på resande fot utan dator i ett par dagar. Ville ju gratta nn till nya jobbet och medgivandet oxå, hoppas det funkar nu

• snigelkatt

Hej fina flickor
    Tack för era tummar o tankar, är säker på att det hjälpte!
    KuB gick väldigt bra idag, och vi kan andas ut för stunden i alla fall.
    En liten dag i taget....
    Har fortfarande så svårt att tro på att det verkligen är vår tur nu, att allt faktiskt ser bra ut hittills, att det faktiskt KAN gå vägen denna gång.
    Man väntar lixom på att allt ska rasa snart 
    Andas djupt, och försöker tänka positivt

• snigelkatt

Men Guuuud vad säger du MCT??!!
    Vad underbart fantastiskt otroligt ♥
    Stort grattis
    Nu håller jag tummarna för allt de båda växer finfint till nästa gång.
    Hur ofta kommer du få VUL nu när du har 2 pyren?

• snigelkatt

Inför KUB så hade vi bestämt att om vi fick för dåliga siffror, så skulle vi gå vidare med fostervattenprov trots att det medför MFrisk.
    Mer än så hade vi inte bestämt.
    Det är ju omöjligt att bestämma i förväg hur vi skulle gjort om det visat negativa resultat. Skulle vi avbrutit graviditeten om det hade visat för stora skador, eller hade vi gått vidare? Hur hade vi reagerat? Svårt.
    Vi var nog inte helt överens på den punkten, jag o mannen min, så jag är oerhört tacksam att vi fick så fina siffror. 
    Det är ju självklart ingen garanti inför framtiden, men KUB är ändå inget jag vill ha ogjort.

Hoppas allt ser fint ut på onsdag TT! 

• snigelkatt
    Vaknade 03,00 inatt av att nåt pucko slänger in en ölburk genom vårt köksfönster!
    Båda fönster rutorna krossades, och när burken landade i köket, så sprack den, så nu har vi öl och glas precis överallt.....
    Varför då???
    Till vilken jävla nytta då???
    Fick västra paniken och trodde det var inbrott igen (vi hade ju det förra året)
    Vaknade av att jag skrek, och trodde det var någon kvar i lägenheten.
    TUR att mannen min var hemma! Fy, tänk om jag varit själv, jag hade dött!
    Har polisanmält, och kontaktat försäkringsbolaget, men puckot som jobbade på Folksam jouren visste inte om hemförsäkringen täckte glasmästaren på helg, så vi fick tejpa upp sopsäckar för fönstret istället, och ringa tillbaka i morgon
    Man är fan inte trygg någonstans, stan är full av idioter!
    Var rädda om er denna regniga söndag!
  • snigelkatt

God morgon tråden! Jodå, jag mår finfint, har semester nu, men lyckas inte vara där solen är någonting i år verkar det som Mycket skönt ändå lut slippa all stress på jobbet, underbart att bara få vara och mysa. Annars så verkar allt gå bra peppar, peppar. Känner inget av den lilla, och självklart undrar man ju om det verkligen lever någonting därinne, eller om parvel gett upp? Tycker man borde känna nåt nu, men jag försöker att inte tänka för mycket. 12aug får vi veta. Skriver på mobilen, och kan inte göra nytt stycke... Hur mår ni andra? Fler som är lediga och har data paus? Hoppas att äl på hotell fungerar! Annars så är det alltid gott att få komma bort en liten stund. Kramkram på er alla!

• snigelkatt

Underbart att höra TT och MCT, ni har haft mina tankar hela dagen
    Själv räknar jag ner dagarna tills 12/8, då vi har RUL, väldigt nervös inför detta.

Drömde så hemskt i natt, så jag började grina när jag vaknade.
    Kände mig helt tom efteråt, och var säker på att parvel i mig hade dött.

Drömde att jag sov i vår säng på landet.
    Plötsligt drar "spöken" mig ner från sängen och över golvet genom rummet.
    Halva jag åker igenom väggen, och den andra halvan hänger kvar ut från väggen.
    Pä "andra sidan" så plockar spökena ut min bebis!
    Sedan slängs jag tillbaka till "verkliga livet", och bebisen är borta....
    Han är fångad av spökena i väggen....

Sjuk och inte helt normal kanske, men fy så obehagligt!

Mojutten, vad märkligt att ni fått olika tider hos olika läkare? Men som du säger, skönt att det händer något, och att ni kör igång nu. Hur länge har ni väntat på svaren på kromosomtesterna? Får ni de svaren på detta besök eller?

Kram på er alla ♥ 

• snigelkatt

Har oxå hängt länge i denna tråden och fått tröst och stöd under många år.
    Vi har försökt få barn i över 4 år, och vi har 6 missfall bakom oss, därför har jag stannat kvar här.
    Självklart är jag galet orolig att det ska gå illa även denna gång, och jag kan fortfarande inte riktigt förstå att det kanske, mot alla odds, är vår tur denna gång.
    Dock förstår jag er som tycker att det är jobbigt att se andra bli gravida ändå, när man själv kämpar på.
    Jag lämnar tråden, och hoppas över till "väntar tråden" istället, hoppas att ni snart kommer efter mig dit, och jag hoppas även att jag inte kommer att komma tillbaka hit...
    Kram på er fina tjejer, lycka till!

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m50633547.html 

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3