• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Liss: Jag köpte mina mammabyxor efter UL i v.12. Jag kommer inte i något annat nu. Jag är fortfarande svullen (läs fet). Men jag kan ha några gamla jeans om jag kör med gummiband. Var inne i en mammaklädesaffär igår för att köpa nått till min gudsons dop. Nästan allt var för litet. Även XL satt tajt över brösten och då är jag väl bara uppe i 85 C nu, så det är skitsvårt att hitta nått. HM har iofs snygga och sköna mammajeans. Kan du inte ha byxor trots gummiban i gylfen så köp ett par, går det åt skogen nu så har du dom tills nästa gång, så tänker jag. Jag blev dock lite skrockfull när min kollega som var med köpte en liten body till bebben, först ville jag inte ta emot den men vad fasen, det går ju inte åt skogen bara för att jag fått den.

Massamys: Skit för mens, men plus att lutealfasen blivit längre. Jag tror att akupunktur vid mens kan vara bra, för det är ju då grunden för nästa äl läggs. Ring och kolla med akupunktören om du är osäker.

• icka76

PP: Vilket löjligt resonemang att du måste ha två registrerade hjärtaktiviteter. Hur många gånger får man göra idiga VUL om man inte haft problem innan eller behövt behandling? De flesta som får mf första gången har inte gjort några tidiga VUL, räknas inte de då? Tror som du att han vill slippa pappersarbete. Tur att det finns albyl.

TT: Hej vännen! Du har varit saknad

• icka76

Liss: Håller med Ninni, åk in så du slipper ovissheten. Fy vad jag lider med dig, men det behöver ju inte betyda nått dåligt. Håller tummarna att allt är bra med den lill* KRAM

• icka76

Liss: Du har mina tummar i eftermiddag. Hur är det idag har du haft fler flytningar? Kram

• icka76

Massamys: När jag gjorde spolningen rekommenderade de mig att inte försöka den månaden, arför vet jag inte.

• icka76

Liss: Tycker det låter bra att du tänker så. det finns ju aldrig några garantier. Jag har valt bort mf-oron nästan helt och hållet nu, känns jätteskönt. Fast nu börjar tankarna snurra kring och bebis är frisk eller inte.

• icka76

Cali: Vi är flera som ätit pergo i tråden. Jag åt sammanlagt 9 kurer (2 graviditeter) Tyvärr blev jag överstimulerad av dem så jag kunde inte fortsätta. Som tur är så lyckades vi på egen hand. Vad vill du veta? Ang operation i livmodern så tror jag att risken för mf är större om du har ett myom eller hjärtformad än om du får ett litet ärr. Skönt att höra att läkaren är positiv. Det kommer att gå bra för er. Kram

• icka76

Cali: Jag hade tur som inte fick några direkta biverkningar förutom viktuppgång, vilket kanse inte är så kul. Jag släppte flera ägg av dem därför fick jag inte fortsätta efter sista ma:t som visade tre hinnsäckar. Pergon kan skjuta på äl om man tidigare haft regelbunden. Jag fick äl på allt från dag 15 till 25. Hur cykeln blir efter kan jag inte svara på för jag hade ingen cykel att tala om innan. Efter så fick jag faktiskt äl 3 månader i rad, oregelbundet iofs. Men på sista äl tog det sig. För mig fanns det just då inget alternativ för jag älade inte av mig själv. För mig var det inte rätt behandling trots att jag blev gravid 2 ggr. Men för de flesta fungerar det bra. Se bara på PP

Ninni: Allt är bra med mig. Glukosbelastningen är på fredag, ser inte fram emot den. Hur är det själv? Skönt att du/ni äntligen träffat en bra läkare som tar er på allvar. Grattis!

Hur är det med er andra?

PP: Snart dax för nästa VUL

• icka76

Jag ropade nog hej för tidigt när det gäller mf-oron. Igår var det min tur att få hjärtat i halsgropen när jag först fick en rosa flytning som sedan blev rödare. I panik åkte vi in till SU och efter 4 timmars fruktansvärt jobbig väntan så fick vi träffa läkaren. Våran lilla näsapa lever {#lang_emotions_heart} och hade växt 2 cm sedan sist, enligt läkaren såg h*n välutvecklad ut. Blödningen kom troligtvis från slemhinnan för hon kunde inte se något annat. Men fy vad hemskt det är att känna den skräcken. Alla var jättetrevliga och ingen ifrågasatte att vi kom in med endast en flytning utan ont. Läkaren sa tom att det var bra att vi kom in för det var bättre att kolla upp det än att gå hemma och oroa sig. Men fy vad jobbigt det var att se tjej efter tjej komma ut hråtande från undersökningsrummet. PP: Armbandet var med mig hela tiden

Cali: Jag har gjort en spolning med koksalt. Det går till så att du får piller som du ska stoppa upp ett litet tag innan undersökningen för att livmoderhalsen ska vidgas, sedan förs en smalslang upp som sprutar in koksalt i livmodern och ut i äggledarna samtidigt som de kollar med VUL att det är fri passage överallt och att livmoder ser ok ut. Det är helt individuellt hur det känns. Jag kände knappt någonting under tiden men hade som stark mensvärk en haltimma/timma efter.

Liss: Jag fick Lergigan utskrivna men tyckte inte de hjälpte så mycket mot själv illamåendet men jag kräktes inte efter jag börjat med dem. Postafen är receptfria, men man kan bli jäkligt trött av dem. Seaband är också ok. Nu har jag fått ta Losec för jag fick magkatarr av allt illamående.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3