Inlägg från: monchichi76 |Visa alla inlägg
  • monchichi76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Mojutten.. Själv åt jag bara  albylen vid sista befruktningen. Då åt jag 1/3..tyvärr så upptäcktes ett ma i v13..mina småttingar har alla dött runt v9. Men nu har jag börjat äta igen och kommer vid ev. graviditet öka till 1/4 eller ½ tablett.

Håller med dig om att man måste få bort fokuset lite...tänka på annat. Men shit så svårt det är! Just nu tränar jag som vanligt..har även börjat kickboxas(mot säck) igen, så skönt att få utlopp för alla känsor. Slå bort ilskan Tror inte jag kommer att ändra träningen förren jag vet om att jag är gravid..då kommer jag nog trappa ner.(låter som jag tränar mkt...vilket jag inte gör )

*skickar en kram tillbaka*

• monchichi76

NN...har ingen aning..de verkar flytta runt som de vill. Jag har en annan gammal tråd om mf som nu hamnat på "blandat".. Knepigt!

• monchichi76
    Laplata..Välkommen in till oss än om det är på tråkiga grunder.
    Jag har ingen aning om varför din gynekolog nekar dig att ta Albyl? Kan det ha med IVH behandlingen att göra? (vet knappt vad det är).

Icka..vad läckert att du redan kommit till v14..underbart! Förstår att det är oroande med spökveckorna, men det är nog helt okey ska du se. Magen tror jag kommer senare på det flesta..brukar det inte vara runt v16-18?
    Vad jobbigt med nackspärr! Sätt gubben på lite massage!

PP..Har du testat nån fet AleoVera salva? De brukar ju vara bra mot hudproblem.. Eller en vanlig Helosansalva?

Ego...händer inte mkt här. Inväntar äl så nu är det 6maraton som gäller
    Vaknade i natt av att jag mådde så illa att jag trodde jag skulle kräkas..men blev inget mera av det förrutom att det var svårt att somna igen. Kan det ha med äl att göra?
  • monchichi76

Lapata... Ja, men  IVF det känner jag ju igen Men tyckte du skrev IVH?

PP.. Hydrokortison är en bra salva..men kolla så du kan ta den som gravid.

• monchichi76

PP...jamen då är det bara att smörja på och hoppas att det hjälper!

Fanken, nu börjar jag må så här illa igen! Ska jag börja ha det som ett äl-symtom oxå! {#lang_emotions_yell}  Blir så irriterad att man hela tiden blir påmind om hur det var att vara gravid...samma symtom verkar nu komma vid äl.

• monchichi76
    LuPeRo skrev 2010-03-15 20:23:41 följande:
    monchichi: Ja nu hoppas jag att hydrokortison är mirakelmedlet för mig Visst kan illamåendet var ett ÄL-symptom, tyvärr får man väll säga. Men du har inte ätit något olämpligt igår eller idag som magen reagerat på?
    Nää..inget alls. Är lugnt hela dagen, sen kommer det på kvällen igen. Exakt som det varit på mina graviditeter. Får tänka positivt att jag iaf har äl på gång..
  • monchichi76
    Massamys...min akupunktör har aldrig sagt nåt om menstiden. Så jag har inte ens tänkt på det. Men jag skulle nog gå iaf..

Liss.. Vad härligt att du känner att det finns nåt där inne i magen! Vid min första graviditet var jag oxå jättekänslig, samtidigt var det nog att jag var så glad och ville köpa mammabyxor. Så runt v9 köpte jag mina första..men tyvärr så hann jag inte ha dem så länge. De två senare så har jag haft mina vanliga byxor, eller skaffat några med mer strech i. Jag blev lite skockfull efter det första ma´t och ville inte ha mammabyxor förren det var kris
    Men det där är ju olika..känner man att man inte kan ha några byxor alls är ju frågan vad som är bäst att köpa, mammabyxor som man förhoppningsvis ska få fortsätta använda eller vanliga som man växer ur? Det finns ju många snygga mammabrallor nu för tiden..
  • monchichi76
    Liss.. Fick en klump i hjärtat då jag läste vad du skrivit! Usch..den där känslan när man upptäcker det är så hemskt. Oron har vi ju alla gått med oxå..  Jag tänker inte skriva att allt kan ändå vara bra, för det vet ju du redan. Men jag håller tummarna hårt för imorgon att allt visar sig vara ett blodkärl (eller nåt annat) som blöder!! *Kram*
  • monchichi76

Godkväll mina damer!

Jag har suttit och funderat på en sak..en rätt oviktigt sak egentligen.

Detta äl-sekret man får runt äl för att hjälpa spermiernas framfart.... Många menar på att man får detta sån nån dag innan själva äl sker. Men om det är så..gör det då nån nytta när det ändå kommer ut?!? Mitt sekret kommer ut på toapappret som en "klump"..och det nån dag innan eller samma dag som beräknad äl. Inte kan väl det ge nån funktion när det kommer ut på det viset? Eller det kanske finns mera där inne?
    Lite fundering så här mitt i äl...

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3