• Liss

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Tittar också bara in en snabbis. Åker ner till sommarstugan i morgon bitti och kommer därför att vara borta från datorernas värld fram till tisdag. Hoppas att ni alla får en riktigt lat härlig påsk! STOR kram!

• Liss

God morgon! Låter som att de flesta har slappat och myst i påsk! Vi har haft det gött ner i sommarstugan. God mat, mysig släkt, snöfritt och en del sol - härligt! Men nu var man tillbaka i vardagen igen.... Tröstar mig med att det åtminstone är en kort vecka

Monchichi: Det låter ju helknäppt med en läkare som inte ens har tid att gå igenom provsvar... Usch och fy, hoppas att du får dina svar alldeles snart!

Mayan: Fint att du har bestämt dig för att sluta upp med testandet nu! Hoppas att du har fått tid för vul och att allt känns bra.

Kram alla!

• Liss

Snigelkatt: Förstår att du känner dig kluven. Kände precis likadant när vi fick våra provsvar. Ring du om återbesök och försök få läkaren att skriva ut tex trombyl/fragmin och progesteron vid nästa graviditet trots allt.

Pillan: Lycka till på ul idag!

Ego: Själv sitter jag nervöst och väntar på att apoteken ska öppna. Skulle tagit veckodosen med pregnyl igår, men upptäckte när jag kom hem från jobbet att det var slut. Och apoteken har nästan aldrig det i lager eftersom det är en kylvara. Så nu blir det till att ringa runt till alla apotek... Blir arg på mig själv som inte kollade det. Men det ska väl ordna sig. Kram alla!

• Liss

Pillan: Grattis! Vad underbart att allt går så bra och att ni har fått se er lilla livliga krabat igen!

Helena: Vad tråkigt att din syster har det så tufft. Fint att höra att du bryr dig om hur hon har det! De prover vi fick ta var kromosomprov på både mig och mannen samt en radda prover på mig; koagulationsprover, sköldkörtelprover, imunologiprover (har jag för mig att det var) och undersökning av myom och missbildningar av livmodern. Det vanligaste är att inga fel hittas vid en utredning. Lyckas man träffa på en bra doktor kan man ändå få en del mediciner utskrivna vid en kommande graviditet, tex fragmin/trombyl och progesteron - som har hjälpt många.

Monchichi: Brukar aldrig känna av mina bröst vid mens, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Skickar ändå en kram!

Ego: Det ordnade sig med pregnylen, puh... Har inte något ul inbokat förrän om ca tre veckor, då tappen ska kollas upp på spec.mvc., men funderar på att försöka få komma en gång till innan dess på vanligt ul. Var ju två veckor sen vi var där senast och det känns som en evighet med tre veckor till. Får se vad de säger.

Hoppas solen lyser på er idag, kram alla!

• Liss

Ninni: Klart du ska ta en paus härifrån om du mår bra av det! Tanken är ju att detta ska vara en stödtråd, inte ett tvång. Och strunta i tempningen om den inte ger nåt. Stor stor kram till dig och välkommen tillbaka precis när du vill!

Cali: Låter härligt med semester!

Kram alla och ha en bra vecka

• Liss

Helena: Vad tråkigt med din syster. Får hoppas att de får svar på alla sina frågor och att det fungerar bra med äggdonation.

Icka: Hoppas att allt gick bra igår!

Mojutten: Visst känns det knepigt att hoppas på något litet fel, men jag tror att alla vi som gjort utredningar kännt likadant. Man vill ju att nåt ska göras, få till en förändring! Även om alla mina prover såg bra ut tror min läkare att jag har haft lite för låga hormonvärden vid tidigare graviditeter och att det är det som har gjort att de små inte har klarat sig. Så i mitt fall tror jag att det är pregnylen som har gjort susen.

Monchichi mfl: Förstår att tålamodet börjar tryta. Tiden har verkligen en förmåga att snigla sig fram ibland... Hur har det gått med dina provsvar? Tycker att det börjar att bli dags att skälla ut dom snart om inget händer!

Ego: Är i v. 12 nu. Var på vul igår och allt såg bra ut! Lillskrutten hade växt en massa och man såg tydligt näsa och ögon och så. Helt fantastiskt! Så nu börjar vi faktiskt tro på att det kan gå vägen den här gången

Kram till er alla!

• Liss

Hej alla!

Monchichi: äl-testerna ska tas på eftermiddagen, så om du har tagit dom olika tider kan det säkert vara därför det varierar - och som Mojutten sa att du kan ha hållit dig olika länge. Håller tummen för att ni har träffat rätt!

Ninni: Vad ledsen jag blir över att du mår så dåligt. Hoppas verkligen att en rejäl paus med resor, vin och vänner gör susen. Vi finns här om du behöver oss. Stor kram till dig!

Mayan: Skönt att blödningarna slutade, vet hur läskigt det är. Hoppas att du får komma på vul snart och se din lill* bebis :)

Ego: Här är det bara fint! Var på inskrivning idag och allt såg bra ut med värden och så. Ska göra första kollen av tappen nu på måndag. Och förhoppningsvis tog jag sista pregnylsprutan igår, så illamåendet kommer troligen att börja ge med sig snart :)

Har mycket att göra på jobbet nu, men försöker kika in här lite då och då. Ni är alla i mina tankar. Stor kram tjejer.

• Liss

God morgon i tråden! Svänger bara förbi en snabbis för att önska er alla en härlig solig helg!

Monchichi: Tjoho!! Ha så trevilgt

• Liss

Icka: Åh fy vad läskigt, vilken pärs. Men oj vad skönt att allt ser bra ut! Förstår att det måste vara tråkigt att ligga i sängen, men vad gör man inte för de små :) En av mina bästa vänner fick förresten kraftiga sammandragningar redan i fjärde månaden, men det gick hur bra som helst till slut och hon gick tom lite över tiden. Sanne: Grattis till graviditeten! Jag ska tänka på dig på fredag och hålla tummarna stenhårt! Ego: Var och kollade upp livmoderstappen för första gången igår och det såg jättebra ut. Puh. Och så fick jag sluta med pregnylen, vilket känns fantastiskt skönt. Jag är så tacksam att jag fick testa pregnyl och är övertygad om att det är det som har gjort susen, men oj vad jag ser fram emot att (förhoppningsvis) kräkas lite mindre när den går ur kroppen :) Bebisen sparkade och snurrade hej vilt och var helt rätt storlek. Är så lycklig! Stor kram till er alla!

• Liss

Sanne: STORT grattis! Vad härligt med pickande hjärta och rätt storlek

Viktoria: Oj, redan v 32. Vad tiden har rusat iväg, då är det ju dags snart, vad spännande!

Pillan: Grattis till dig också! Hoppas så att du kan slappna av betydligt mer nu. Om bara fem veckor har vi båda kommit halvvägs

Mojutten: Fint att allt ser bra ut! Vet du om du kommer att få några mediciner utskrivna även om de inte hittar något?

Hoppas att ni alla får en härlig första maj! Kram

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3