• Liss

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Cali: Vilken idiotisk kommentar från din mans kollega, grr.

Monchichi: Vad jobbigt för dig att vara nere i en svacka. Förstår att du bara vill må bra och vara glad. Vilken fin svägerska du verkar ha i alla fall. Jag hoppas att vårsolens värmande strålar når fram till dig idag och får dig att må lite bättre. Kram

Snigelkatt: Näe, du har varit med om nog nu! Usch för trasslande vitvaror. Du får ösa ur dig precis hur mycket du vill här inne. Det är ju det vi är till för, att stötta varandra. Skickar även dig lite värmande vårsol. Stor kram

Mojutten: Fråga på hur mycket du vill! Vi blev utredda i höstas, efter tre ma:n, men de hittade inga fel. Vi har ändå haft tur och fått en del läkemedel utskrivna. Det kan man alltid försöka med tycker jag. Trombyl, fragmin, innohep och progesteron verkar vara vanligast att man får utskrivet.

Cinza: Kan inte ens föreställa mig vilket helvete ni måste ha gått igenom. Fint att höra att du vänder sorgen till något positivt genom att hjälpa andra i samma sits. Håller med de övriga i att det är otroligt värdefullt med egna erfarenheter inom vården. kram till dig.

Ninni: Vad jobbigt det låter att inte få sova ordentligt. Önskar jag kunde komma med några bra sömnråd, men det kan jag tyvärr inte. Hoppas så att det ska bli bättre snart.

Icka: Jag minns inte riktigt vad de sa om livmodersruptur, men jag ska absolut fråga om det vid första spec.mvc.besöket.

Kram till er alla och stort tack för alla grattis! Det värmer mer än ni anar

• Liss

Cali: Nej men vännen! Usch vilket tufft besked. Jag hoppas att ni får prata med en läkare på direkten. Stor stärkande kram till dig.

Maggan: Välkommen hit! Beklagar dina mf. Känner tyvärr inte till Skånetrakten.

Vallmo: Det kan säkert vara stress och sorg som gör det. Blodförlust kan säkert också bidra till huvudvärk.

Jemema: En uppiggande varm vårkram till dig som är deppig.

Mojutten: Har ätit 1/4 albyl minor från äl denna gången. Hoppas på att det ska funka. När vi gjorde utredning sa läkarna att de tyckte att vi skulle fortsätta att försöka medan den pågick. Men vi var lite tveksamma. Gjorde inga aktiva försök, men undvek inte heller äl helt. Svårt det där.  

Mayan: Tror att det är klokt att leva så vanligt som möjligt tills man vet att man är gravid. Det är ju nyttigt att röra på sig och ett bra sätt att göra av med frustration och ilska och så. Och en kopp kaffe per dag ligger ju under Livsmedelverkets rekommendationer, så det ska ju inte vara skadligt.

Ninni: Vad jobbigt att du har varit deppig, men vad fint att humöret har vänt uppåt igen! Kan ju inte mycket om akupunktur, men det låter ju i alla fall troligt att den kan påverka äl.

Monchichi: Visst är det jobbigt med folk som bara kan prata om och med sina barn, hela tiden…

Kram alla!

• Liss

Lapata: Välkommen in i tråden! Beklagar dina mf och de tuffa åren du har gått igenom. Om du inte skulle få trombyl utskrivet så är ju Albyl minor receptfritt. Så det kan du ju alltid prova om du vill. På vissa apotek förvaras Albylen bakom disk, men det är bara att be om det.

Icka: Grattis till v. 14, härligt! Och magen kommer så småningom ska du se. Håller med Monchichi om att den brukar komma senare för de flesta, framförallt om det är första barnet. Förstår att det måste vara lite läskigt när symptomen avtar, men samtidigt skönt om illamåendet börjar ge med sig.

Pillan: Lycka till med smörjningen. Med mig är det fint! Jag tror att jag är ca en vecka efter dig. Illamåendet har mig i ett järngrepp framförallt på kvällarna, men det är det ju värt tusen gånger om om det går bra den här gången

Monchichi: Usch vilket tråkigt äl-symptom. Hoppas att ni får det mysigt i sänghalmen ändå!

Massamys: Skit med mens. Men det låter ju lovande med längre lutealfas!

Ego: Här velas det som aldrig förr med kläder  Har bara ett par byxor jag kommer i nu. Magen är svullen som en spärrballong och superkänslig för tryck. Folk tittar lite konstigt på mig på jobbet när jag kommer i samma byxor dag efter dag efter dag... Men jag vågar ju inte köpa mammakläder än, i typ v. 7-8. Hur tänker ni andra?

Kram till er alla!

• Liss

Fan, fan, fan! Kom precis från toaletten, svagt brunbeige flytning... Vet att det inte behöver betyda något, men det har aldrig någonsin varit något bra tecken förr. Jag har ju varit lugn innan och tyckt att det här har känts bra, men nu blev jag alldeles iskall. Nästa vul är inte förrän om en hel vecka. Vill helst bara gömma mig och gråta. Vet inte om jag fixar att gå igenom all ovisshet en gång till.

Kram alla från en ledsen Liss

• Liss

Tack vänner för kramarna. Jag kontaktade gyn och de ska ringa upp kl två. Ska begära att få komma in på vul idag. Hör av mig senare.

• Liss

Fick ingen tid idag, det är tydligen överfullt på gyn. Skulle bara bli hemskickad från akuten sa de. Men i morgon eftermiddag fick jag tid. I morgon känns ju i alla fall bättre än om en vecka, så det är bara att vänta och hoppas och försöka jobba lite. Jag hoppas så att jag överreagerar, men detta känns bara allt för bekant tyvärr.. Tack igen för alla kramar! Vad hade jag gjort utan er. kram alla!

• Liss

Mojutten: Klurigt det där med alla konstiga prover, men tror att listan ser bra ut. Det enda jag kan komma på som brukar kollas utöver det är kromosomtest på dig och mannen.

Lapata: Kan tänka mig att det känns som att tiden sniglar sig fram. Men visst sker mirakel!

Massamys: Kan inte förstå varför det inte satsas mer på upprepade missfall. Det är ju så dumt. Bra gjort av dig att stå på dig!

Ego: Tack alla goa för tummar och kramar! Känns en liten aning bättre idag trots allt. Inga mer flytningar. Hör av mig i kväll och rapporterar hur det har gått. Kram alla

• Liss

En liten snabbrapport bara. Liten lever! Hjärtat slog och den lill* hade växt som den skulle sen förra veckan. Läkaren trodde att jag haft en liten liten blödning tidigare som visade sig som brunaktig flytning nu. En helt enorm lättnad att se det lilla tickande hjärtat! Är så glad Stor stor kram till er alla!

• Liss

Cali: Lycka till hos läkaren i morgon! Jag hoppas så att ni ska få all den hjälp ni behöver. Kram

• Liss

Cali: Hoppas att det går bra för er idag och att ni får all hjälp ni behöver!

Massamys: Önskar jag kunde svara, men har tyvärr ingen aning. Du kanske kan höra med din läkare?

Ego: Tänker följa Calis råd och leva i nuet och bara vara glad idag :) Eftermiddagens projekt blir därför att shoppa mammabyxor. Går det så går det - annars får jag väl använda dom nästa gång.

Hoppas att ni alla får en riktigt bra helg! Kram

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3