30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
Ninni: Det låter som skön träning. Finns tyvärr inte på mitt gym, skulle önska att de hade det... Jag kör "cardio kick" och yoga och har gåt på något step-pass också. Brukade dansa förut, men har inte känt mig social alls efter allt som hänt. Nu har jag iallafall äntligen kommit igång igen och det är ju jättteskönt när man väl bygger upp styrka och får igång cirkulationen.Hur går det annars för dig? Tänk vad man önskar att slippa "dalarna" på den känslomässiga berg-och-dalbanan. Känner så igen mig i vad du skrev tidigare; rätt som det är är man jättenere och sedan helt plötsligt är det rätt OK igen. Jag är ju så stressad nu över flera saker: min uteblivna mens, mitt myom och om jag ska göra undersökningen eller inte, om jag behöver operera, min förhöjda blodproppsrisk, min mans spermieranalys... Fast det är ju ändå skönt att utredningen är igång.
Hur går det med örterna? Jag tar "bara" vitaminer, omegatillskott och några kinesiska piller dagligen - brygden har jag hoppat över. Tänker ta uppehåll när vi försöker igen, när det nu blir... Kosthålllningen hålls till viss del - det är lite svårt att vara helt renlärig.
Inte kul att vänta på mensen... Detta styr ju hela ens tillvaro. Hoppas iallafall att allt är bra med dig, att mensen kommer när den ska och att du kan åka iväg och ha det riktigt skönt över påsk! Kram!
Laplata och PP: Tack för informationen!!!
Jemema: Usch vad jobbigt. Vet de vad det kan bero på? Jag har ju knasig ägglossning själv - var och köpte ett ägglossningstest igår så jag får börja hålla koll efter nästa mens. Ska ge kroppen några veckor till, men händer iget får jag be om Provera. Undrar bara om man inducerar mensen med läkemedel om cykeln sedan fortsätter som vanligt, med ägglossning också?
Liss och PP: Grattis!