Inlägg från: NinniNinna |Visa alla inlägg
  • NinniNinna

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Godmorgon tråden!

Cali: ja, tack {#lang_emotions_laughing}! Jag tror jag och alla Svenskar gärna tar emot sol och värme! Bara av nyfikenhet: vad kostar ett besök hos akupuntören där? Min (som jag går till nu) kostar 500kr/besök och det har jag förstått är normalt  Sverige.

Jemema: tack, det är så skönt att folk förstår här i tråden. I verkliga livet kan man ju knappt prata om sånt här.....

Monchichi: är det inte BIM nu...? Hur har det gått?

• NinniNinna

Liss: håller med om att det brukar bli lättare när de kommer ut och det har det också blivit den här gången. Vad är nästa steg för dig nu efter VUL?

Monchichi: ingen antydan till mens tar jag som ett gott tecken och fortsätter hålla tummarna {#lang_emotions_smile}

TT: vad skönt att du trivs så bra på jobbet!

Cali: ja, det var dyrt för första besöket, men jag kan berätta att när vi har kollat upp vad det skulle kosta för att göra en privat utredning så hamnar priset på 1500kr för första besöket. ....och då ingår inget (inga prov/behandling osv). Vad det skulle landa på till slut vill jag knappt veta. Jag håller tummarna för att det blir bra för dig på lördag!

Jemema: skit också!!!! Nej, 7 dagar låter alldelens för kort, men jag är ju inte någon expert på området. Kanske en dum fråga, men finns det verkligen inget läkarna kan göra för att få ordning på din cykel? Det måste vara så jobbigt för dig att ha det så här! Kram

• NinniNinna

Liss: ok då är det 10 mars som gäller. Förstår att det är jobbigt att vänta och att tiden går långsamt.

Icka: vad skönt att illamåendet har gett med sig! När är läkarbesöket nästa vecka? Förstår att det är nervöst, men du måste väl nästan ha gått förbi den mest kritiska tiden nu..? Vilken v är du i nu?

PP: ok, för dig är det 11 mars som gäller. Håller tummarna för att din väntan inte känns allt för lång!

Ego: tack för kommentarerna om kurvan. Tycker också det ser bra ut, men antar att den går ner snart igen... och dessutom så har väl kurvan säkert alltid sett ut så här, det är väl bara det att jag inte vetat om det innan {#lang_emotions_wink}

• NinniNinna

God morgon i tråden!

Icka: nej, förlåt, klart jag förstår att du inte känner dig säker! Det var dumt av mig. Jag tänkte bara på att min vän (som är läkare och har arb. med mödravård) har sagt att om man gjort vul i v 9 och allt sett bra ut, så har man mycket goda chanser. Gränsen med v 12 är, sa hon, mest för att kunna räkna med risken för ma, men om man som sagt sett att allt ser bra ut i v 9 så har man väldigt god chanser...och det sa din läkare till dig också när du var på vul, eller hur? Dessutom så har du ju fortfarande så starka symptom och (helt ovetenskapligt {#lang_emotions_laughing}) så har jag bara en så stark känsla att det här kommer gå bra för dig. Jag håller iaf tummarna inför nästa veckas läkarbesök och för att du ska slippa oroa dig allt för mycket. Kram

Jemema: usch vad jobbigt med alla behandlingar!
    ... men vad bra att du fått lite mer koll på cykeln och ska köpa en fertilitetsmotor. Du måste berätta hur den funkar för dig sen!

• NinniNinna

Monchichi: usch vad jobbigt. Min mens blev också endast oregelbunden första gången den kom efter ma, men sen var det i princip regelbunden. Jag tycker dock det låter lovande att du inte fått mens ännu. Fortsätter hålla tummarna ett tag till {#lang_emotions_wink}

Liss, PP och Icka: tack för tummhållning och att ni tänker på mig nu under nedräkningen mot BIM. Ja, det är jobbigt, men jag tycker nog ändå det går bättre och bättre för varje månad. Nu har jag samma frågeställning som alltid känns det nästan, ska på fest i morgon och har BIM på onsdag. Önskar att det fanns något sätt att ta reda på hur det gått redan nu! Om jag känner mig själv rätt, så kommer jag testa i morgon även fast det är alldelens för tidigt. Det är dumt, jag vet, men det har varit så skönt att göra de sista cyklerna så jag kan dricka med gott samvete. Det är sååå jobbigt att alltid behöva tänka så här.

PP: Vad jobbigt att gå och bära den oron själv! Jag tycker absolut du kan prata ut här. Har inte riktigt koll på vilka som är "ogravida" just nu, men jag tror att iaf TT och jag tyckte det var helt ok (och nu svarade ju även Monchichi det). Kan verkligen tänka mig att det är en riktgt nervös väntan för er allihopa nu. Någon gång när jag trott att jag varit gravid, har jag kommit på mig själv att nästan önska att jag inte var det för att det skulle vara så jobbigt att gå in i det igen. Skickar en stor kram!

Snigelkatt: usch vilken jobbig situation. Att du inte har symptom behöver såklart inte betyda något alls, men jag förstår att du oroar dig. Kan du be om ett tidigare vul om oron blir för jobbig?

• NinniNinna

Snigelkatt: nej, vad tråkigt! Saknar ord och kan egentligen bara skicka en riktigt riiktigt stor kram. Prata av dig hur mycket du vill här hos oss!

Om den andra debatten som pågår här, så vill jag säga att det nog inte är så konstigt att vi har lite olika åsikter om vad man tycker är ok eller inte. Jag står fast vid vad jag sa, dvs att det är helt ok för mig att ni skriver om det som hör graviditeter till också. För mig är nog det viktigaste att ni inte försvinner, för jag får så mycket stöd här som jag absolut inte kan få i "riktiga livet".  Jag är för evigt tacksam att ni finns! 

• NinniNinna

Jemema: ja, det har jag och det var negativt. Det känns nästan skönt, för jag visste det innerst inne. Har gått och inbillat mig en massa symtom och kännt efter hela tiden. MEN det jag ju VET (men alltid tycks glömma) är att jag inte behövt känna efter vid mina två graviditeter. Symtomen har varit så starka att det inte funnits nåt tvivel. Man blir allt bra galen av det här.... {#lang_emotions_wink}

• NinniNinna

PP och Icka: usch vad jobbigt det låter. Önskar verkligen det fanns något man kunde göra för att ni skulle få det lugnare. Jag har också, precis som Jemema, hört talas om folk som tjatat sig till väldigt regelbundna vul i er situation. Hoppa det funkar! Det finns ju också alternativet att betala för extra vul om ni känner att ni har råd och lust med det. Jag kan inte annat än att hoppas att tiden går fort fram till säkrare och lugnare tider i era graviditeter. Kram

Monchichi: har du testat i dag? Förstår att du är less!

Jemema och Pillan: tack, men jag i princip vet att jag inte är gravid. Nu ska jag bara försöka ha kul på festen i kväll och sedan hoppas att det inte blir allt för jobbigt när mensen kommer på onsdag (jag har inga illusioner om att jag inte kommer bli ledsen på onsdag bara för att jag vet redan nu att jag inte är gravid). Nästa vecka blir det handling. Jag orkar inte vänta mer, utan ska boka tid för privat utredning så snart jag är ifred och kan ringa på jobbet. På torsdag blir det akupuntur igen och vid nästa äl börjar jag med albyl minor. Jepp, nu blir det allt på en gång {#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3