• Jemema

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Det där med att det inte går att se nåt på ett tidigt vul är BULLSHIT!!! Man kan visst se nåt!!! Även om inte hjärtat börjat slå kan man se om det ser normalt ut för just den vecka man är i. Stå på er!!!!

• Jemema

Cali, hoppas du sovit i natt? KRAM!

NN, håller tummarna

monchichi, jag vet andra som haft äl-sekret vid lustiga tidpunkter efter att ha varit med om mf. Men jag vet inte varför tyvärr.

snigelkatt, jag förstår hur du känner Själv skulle jag så gärna vilja bara strunta i det, ge upp, men det är svårt att släppa taget

Min mens (tredje efter ma) var bara fyra dagar den här gången. Det har blivit kortare och mindre riklig för varje gång. Undrar om det är bra eller dåligt?

• Jemema

icka, ja min kurva är lite jämnare nu. Tror mycket det beror på att jag haft lite mer regelbundna tider, det verkar som att tiden man tempar på morgonen påverkar mer än jag trodde Mina sk "utekvällar" innebär tyvärr att jag sitter hemma själv och dricker vin o deppar Morgonen efter hoppar tempen upp tre tiondelar, och jag tror jag ska låta bli att fylla i de dagarna i FF, det blir bara missvisande.

Cali, beklagar beskedet Men nu kommer ni väl att få remiss till PGD?

mayan, jag tränar som vanligt, och har gjort det hela tiden. När vi har gjort IVF-behandlingar har jag gått ner lite i intensitet, men jag tror inte på total vila. I så fall hade jag varit helt försoffad vid det här laget, fyra och ett halvt år senare Man mår ju bra av att träna i lagom dos. Dessutom ska du orka bära och föda fram ett barn

• Jemema

Liss, hoppas det var falsklarm... Förstår att du är orolig Ska hålla tummarna för dig imorgon!!

• Jemema

Liss, det låter riktigt bra! Grattis!

När ni ändå pratar om äl-sekret, hur lång ska tråden vara för att det ska räknas som äl-sekret? Räcker det med en knapp centimeter eller var går gränsen lixom?

Kram alla {#lang_emotions_heart}

• Jemema

Ninni, vad gullig du är Jag mår ok. Hade äl-flytningar för ett par dagar sen, och även idag. Ska nog försöka para mig ikväll för säkerhets skull

mayan, grattis!! Ett plus är ett plus

Cali, jag blev väldigt illamående av pergotime, framförallt när jag fick dubbeldos. Det viktiga för dig nu är att se till att du blir ordentligt övervakad! Det är många läkare som bara skriver ut pergo och sen får man klara sig själv. Jag fick först pergo av en gyn som rekommenderade mig att ta tre kurer, och om jag inte blev gravid skulle jag söka mig till Reproduktionsmedicin, där jag senare fick ytterligare tre kurer pergo och man konstaterade att jag inte alls svarade bra på behandlingen. Tänk om jag hade kunnat få den uppföljningen med en gång!! Kräv att få vul och blodprov för att konstatera att du svarar rätt på behandlingen, dvs att du verkligen får äl.

• Jemema

Underbara nyheter!! Grattis Liss & PP Cali, jag har nog ingen äl tyvärr Försöker få koll på min cykel, har varit under behandling så länge. Funderar på att köpa en fertilitetsmonitor. Kan du inte få Provera eller nåt som sätter igång din mens?

• Jemema

Hej girls!

Har följt tråden lite halvhjärtat på avstånd, orkar inte med allt gravidsnack även om jag är glad för er skull såklart.
    Jag försöker hitta en ok tillvaro som barnlös men det är inte lätt i alla lägen. Vart man än går så är det gravida eller bebisar och jag blir så nedstämd, det blir en så stark påminnelse om att vi inte kan
    Försöker gå vidare med livet och hitta andra glädjeämnen, men samtidigt är det så svårt att ge upp babyverkstan. Ska vi inte "bara göra en IVF till".... Tänk om det funkar... och tänk om det inte blir mf/ma.... Chanserna att lyckas är så hemskt små och förr eller senare måste jag släppa taget. Fler misslyckanden kommer bara att göra det ännu svårare att gå vidare, fortfarande barnlös.

Och fråga nu inte om vi ska adoptera, jag är så trött på den frågan. Det är inte aktuellt för oss av olika anledningar.

Ber om ursäkt om jag låter bitter, men det känns ju bara dumt att inte skriva hur man verkligen mår i ett sånt här forum {#lang_emotions_undecided}

Kram alla!

• Jemema

Cali, jag känner precis som du Stannar hellre hemma för att inte riskera att hamna i en sån situation. Ska på fest ikväll och stålsätter mig, det är jämt nån höggravid som sätter sig bredvid. När de dessutom börjar beklaga sig får jag panik!! De vet inte hur lyckligt lottade de är. Sänder stora kramar till dig!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3