Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

God förmiddag

Självklart handlar det om pengar och att inte förlora kunder, sorgligt men knappast förvånande. Min politiska ståndpunkt har en hel del problem med privat sjukvård som princip men sen så hamnar man i desperata situationer och då gör man så klart det som är bäst för en själv. Det tycker jag inte är ett dugg konstigt. Däremot önskar jag pengar och vem jag är inte ska kunna avgöra vilken vård jag får.

Kul att du fick fira en midsommar utan oro och verkligen vara med.
    Här blev det mer firande än vad jag hade förväntat mig, men det var bara roligt.
    Hoppas att ni andra också hade en lyckad kväll.

Pratade just med min bror, kände ett stygn av avundsjuka över deras graviditet. Någonstans inne mig så känner jag bara snälla, snälla låt mig ha hunnit bli gravid innan vi träffas igen och barnet kommer. Jag känner mig orolig för hur jag ska reagera och vad jag ska känna. Jag är rädd att bli missunnsam och inte klara av att vara glad för deras skull. Jag vill inte ha såna känslor mot honom och hans lycka.
    Jag har iallafall ett tag att bearbeta mina tankar och känslor innan vi kommer att ses, då vi bor i olika städer.

• mojutten

Hej

Det är skönt att ha er att ventilera med. Att jag är avundsjuk tycker inte jag heller är så konstigt, jag är bara rädd att det ska övergå i ngt värre.

TT, jag kommer att hålla mina tummar så hårt att de blir blå!

Pimpinellan, du är välkommen in när du kan. Hoppas att goda nyheter snart kommer er väg

• mojutten

Välkommen Saftochbulle till en fantastisk tråd.

Jag har varit väldigt låg idag och det känns som om jag är så less på allt. Är väldigt glad att det är fredag imorgon.

• mojutten

Jo, skit är det allt.
    Jag skämde iaf bort mig igår, bokade tid hos min frisör och slingade, färgade och klippte mig. Sen mötte jag upp mannen och drack ett glas vin.

Idag ska jag distrahera mig med husvisning och brännbollsturnering.

Annars tänkte jag imorse att det är tur att man inte vet om allt innan utan att det kommer lite eftersom, men nu känner jag att lika gärna kan vakna upp om ett år och vara lika barnlös men med ännu mer bagage. Klarar jag av det?

Hoppas ni andra mår bättre och tack för att ni finns.

• mojutten

Huset låg otroligt härligt till men behöver kärlek, vi ska fundera lite men vi längtar båda bort från stan.

Jag mår lite bra, lite dåligt. Jag märker att helgerna är mkt lättare, har måndagsångest, men det är bara 2 veckor kvar till semestern.

Vi har stått i adoptionskö ungefär ett år vi med. Det känns roligt att höra att ni fått era medgivanden. Kanske kan vi ta itu med det snart vi med.

Snigelkatt, är det imorgon det är dags?

Pimpinellan, skönt med en liten tripp till norr.

TT

• mojutten

Tack NN!
    Hoppas att du blir kvitt känslan från drömmen. Det lät verkligen inte som en bra dröm

• mojutten

Snigelkatt, jag har glömt att skicka dig ett stort grattis, då här kommer det nu: GRATTIS!

• mojutten

TT, härligt med semester. Jag längtar otroligt mycket efter min.
    Nej, det blev tyvärr inget hus denna gång. Vi letar egentligen efter en mindre gård och denna var superfin, förutom att huset var lite gammalt men det går att fixa, priset sköt dock ihöjden.
    Vi vill gärna köpa ngt som är billigare än det bi har, då våra välbetalda anställningar är på upphällningen och arbetsmarknaden för forskare med inte alltför imponerande publikationslistor är ytterst begränsad. Jag funderar mycket på alternativa karriärer, jag är ingen karriärist (heter det så?), saknar prestige och kan leva på betydligt mindre pengar än idag, men huvudet är blankt, jag har ingen aning om vad jag vill/kan göra.

Ok, det blev en utsvävning. Hoppas det e ok, så går det när man sitter på tåget och har det tråkigt.

Hoppas ni får en bra fredag och helg allihopa.

Lycka till idag, MCT!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3