Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

TT: Missade nog det. Jo, det känns mycket bättre nu. Lite läskigt med det stora ärret och han har väldigt knöligt huvud men det är tydligen bra, för det ger bättre resultat när fjädrarna tas ut, enligt dr).
    Tyvärr har sömnen pajat igen (1h i stöten igen), men annars är det bra. Återbesök i augusti och borttagning av fjädrar i höst/vinter.

I BettanMansion är sorgen randig.
  • BettanB

NN: Vi gjorde KUB dels för att få ett extra ul -med genomkoll av fostret- och dels för att vi hade velat vara förberedda OM det sett illa ut. Tror inte vi hade valt abort om KUB hade visat på risk för downs, men vi hade velat veta för att kunna förbereda oss psykiskt.

• BettanB

TT: Oh, vad härligt! Vad glad jag blir. *gråter-en-tår*  *KRAM*

• BettanB

STORT grattis TT och MCT.

Snigelkatt: Fy vilken ruskig dröm. Låter som om ditt undermedvetna jobbar på för att hantera din oro; dessutom drömmer man verkligen både mycket och konstigt när man är gravid. Hua!

Peppar också för att få över er gravida lite i vår andra tråd; snart kommer ni bo där hela bunten. Bättre att ta graviditetssnack där inne och där är bilder etc mer än välkomna!

• BettanB

mojutten: Nej, så där kan du inte ha det. Bra att gå till läkaren, se om du kan få remiss till psykolog. Jag tror verkligen att det skulle hjälpa dig om du fick en bra samtalskontakt. *kram*

• BettanB

mojutten: Vad skönt att höra att du får hjälp. Ta nu hand om dig! *kram*

• BettanB

Nikki: tar du prednisolon av någon annan anledning? Annars skulle jag verkligen inte rekommendera att ta efter "bara" 2 missfall. Att testa ASA är en sak (i låg dos=max 100 mg), men prednisolon är lite att ta i kan jag tycka. Om man inte behöver det av andra skäl då förstås.. Håller med övriga om att du -rent statistiskt- ligger bra till för att det skall gå vägen för dig och det finns egentligen inget som säger att något är "fel". Jag tror att det kommer gå toppen för dig!

mojutten: Typiskt bra med terapi. *kram*

MCT: Låter nästan mer som kognitiv terapi än KBT måste jag säga. Så mycket bättre...

Pimpinella: *kramar-om*

*vinkar*

• BettanB

Saft och bulle: 50% är ju inte illa; mig gav de runt 5% chans att nästa graviditet skulle lyckas. Och det gjorde den ju.. Visserligen var de dåliga oddsen om man inte fick behandling..

• BettanB

mojutten: Grattis till en riktigt riktigt bra chef!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3