Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

McYama: Inte alls upp till mig, men kanske bättre att du kommer över till andra tråden (gravid- och fått-tråden) och berättar om de underbara nyheterna? Kommer ihåg hur jag själv kände det när det var som jobbigast med alla missfall; då klarade jag inte av att komma in i tråden eftersom det fanns de som skrev för utförligt om sina graviditeter (vilket blev startskottet på fortsättningstråden ). Bara en tanke.

I BettanMansion är sorgen randig.
  • BettanB

NN: Inte ens du? Men var inte du lovad hjälp redan?

McYama: Plus/fått-tråden är också toppen. Hjärtligt välkommen till oss! I övrigt instämmer jag till fullo i NNs inlägg.

• BettanB

NN: Ja, lika så bra kan jag tycka. Du hade redan redan pratat med honom en gång tidigare?

• BettanB

NN: Bra. Om han inte kan hjälpa er, så fråga om han kan tipsa om annan läkare som kan tänka sig att skriva ut fragmin/innohep.

• BettanB

TT: man kan ju bo kvar här utan att gå in på graviditetsdetaljer. Hade jag haft mer tid så hade jag hängt här mer jag med.

NN: Hoppas hoppas.

• BettanB

NN: För bövelen! Han hade ju lovat dig. Men det måste ju finnas NÅGON som är villig att skriva ut innohep åt dig

mojutten: Håller med; läge för hårdprioritering. Din hälsa är viktigast av allt. Hur var det, hade du samtalsstöd?

• BettanB
    Mojutten: Håller med TT; gå till vc och be att få remiss till psykolog (inte kurator). Det passar ju inte alla så klart, men tror att de flesta tycker det är skönt när livet kör ihop sig. Jag har gått hos psykolog dels via vc, sen genom mvc och nu genom bvc (av olika anledningar förvisso, men skönt var det).
    I övrigt håller jag med TT även i resten.

TT: Tror inte dr LM alltid har SÅ mycket att säga till om; vet att ledningen satt press på honom väldigt länge, så det har kanske med det att göra också. Och att han ÄNTLIGEN verkar komma igång med sin studie, när den väl är gjord kommer det bli lättare för ALLA att få innohep (för han kommer naturligtvis få bra resultat ).
    Men håller med om att han väl kanske hade kunnat hjälp de som redan fått löfte om det först..

Förresten; det finns ppkopior från en av hans föreläsningar om du googlar på hans namn; kanske förklarar lite om hur han tänker sig sambandet.

NN: Någon måste det ju finnas. Till och med i Göteborg (där man verkar hata fragmin/innohep) finns det de som skriver ut det. Hoppas innerligt at du hittar någon.
  • BettanB
    NinniNinna skrev 2011-06-10 09:46:14 följande:
    Ego: sista ego-uppdateringen på ett tag, jag lovar! Det tycks som att B-planen går i lås! Med utskrivet Innohep från läkaren på annan ort, kan jag nog få kontrollerna på Dr LMs mottagning. Känns skönt att det fanns en lösning trots allt, för hur osannlolikt det än verkar så kan jag inte hitta en väg att få medicineringen här. Nu måste jag bara få ordning på menscykeln, som har ballat ut fullständigt. Alltid är det nåt... Ha en bra helg allihopa!
    Gôtt!
  • BettanB

TT: Jisses amalia, vad roligt. Är så glad!!! Grattis!!!!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3