Inlägg från: NinniNinna |Visa alla inlägg
  • NinniNinna

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Mojutten: vad tråkigt att ni blir så dåligt  bemötta! Kan inte fatta hur det kan komma sig att läkare säger så total olika saker. Tycker det låter som en bra idé att byta till Dr LM! Hoppas verkligen det går bättre där! Skickar en stor styrkekram till dig!

• NinniNinna

Mojutten: vilket bra beslut! Strunta i de som inte vill hjälpa er helt enkelt. Hoppas verkligen att du får rikitgt bra vård hos Dr LM!

Ego: blev lite nykär i min man i dag Glad Hittade reklam från en barnaffär adresserat till mig. Förundrad frågade jag min man varför de skickar sånt till mig och då visade det sig att affären har skickat reklam till mig sedan jag (för säkert  ett år sen) hyrde en bilbarnstol där till min väns barn. Min man har sedan dess sett till att reklamen hamnat direkt i soptunnan under förra året då jag var ledsen mest hela tiden. Hade verkligen ingen aning och känner mig nästan rörd för att han insåg hur ledsen jag skulle ha blivit och gjorde något för att skydda mig mot en onödig påminnelse om vårt problem.

Ha en bra helg allihopa!

• NinniNinna

TT: vad skönt att se dig igen! Låter klokt att inte jobba på gyn, det låter ju helt enkelt som en allt för stor prövning. Det här är ju nog jobbigt som det är....
    Spännade att ni gått vidare med adoption. Vi har också precis börjat förädrautbildningen, vad tycker du om den? Intressant att din man har kört om dig och är säker! Har hört att det är vanligt att männen är mer tveksamma i början och sedan kan bli de som nästan driver processen.
    Lät mysigt med en deckare i soffan! Ta hand om dig vännen och skriv gärna snart igen! Kram

Vinkar till alla!

• NinniNinna

Mojutten: åhhh vad glad jag blir av att läsa ditt inlgg! Vad skänt att ni fick ett sånt bra bemötande och att du ska få behandling. Grattis till det och till artikeln! Kram

Sugarrush: beklagar verkligen det du varit med om. Här kan nog alla känna igen sig i det du beskriver. Det är en jättejobbig tid, men jag hoppas innerligt att du också får bra stöd av Dr LM efter utredningen är gjord. Känner igen det du skriver om att man inte vet hur man ska orka fortsätta kämpa och försöka. Alla hanterar det där olika, men vi tog en ordentiig paus efter 3:e ma och åkte bort och fokuserade på annat. Det mådde vi bra av. Välkommen hit!

• NinniNinna

Mojutten: kom precis på, får inte du progesteron? Ser att du skrev om behandling med innohep, men jag vill minnas att du fick progesteron också. Du får ockupera tråden hur mycket du vill Flört Det är så skönt att höra att du fått kontakt med en bra läkare!
    Här är det bra, men oron växer sig starkare från dag till dag. V 9 är min "mf-vecka"  och jag är i v 7... Men, men har lyckats hålla oron på en normal nivå den här gången och ska fortsätta jobba på det nu. Förresten, är det ok att jag skriver om mf-oro här? Svara ärligt!

Hur går det för er andra? Snigelkatt, länge sen du skrev nåt!

• NinniNinna

Snigelkatt: vad skönt att semestern närmar sig! Låter härligt! Jag hade också svårt att släppa försöken i början, men det hjälpte väldigt mycket (för mig) att åka på semester och bryta alla invanda mönster. Hoppas det hjälper lite för dig!
    Har du ringt psykolog ännu? Om du behöver det, så råder jag dig verkligen att göra slag i saken! Hittar du rätt person, så kan det verkligen hjälpa. Lycka till!

Snigelkatt och Mojutten: har vul  v 9, så då får jag ju veta iaf. Mf brukar upptäckas i v 9, men ske under v 6-8. Det är det som är så läskigt, att inte lita på att det är bra trots att tiden går.

Sugarrush och Icka: jag har aldrig fått någon behandling och inte heller den här gången. Min utrednng visade inga fel och min läkare tror inte på progesteron. Jag vet dock att många andra i min situation har fått det och annan behandling.

Nu ska jag springa till jobbet. Vinkar till alla!

• NinniNinna

Cali: ja, det är väl bra... Vissa dagar går det bra att hålla oron under kontroll och andra dagar går det inte alls... Tråkigt att höra att du fortfarande känner dig så orolig. Brukar tänka att bara man kommer över de där första 12 v så borde väl oron släppa lite iaf, men det kanske inte funkar så. Jag har iaf mycket hjälp av min psykolog, så dit går jag en gång i veckan. Hur gör du för att klara av oron?

Mojutten: hur är det? Är det mitt i äl-tider nu?

Snigelkatten: Hur mår du? Antar att det är nedräkning inför semestern nu? Spa-semester låter underbart!

Sugarrusch: vad skönt att du har hittat en så bra läkare! Håller helt med om det där med att söka sig privat. Vi har gått på privatmottagning sedan i våras och är supernöjda med det.

Hur går det för er andra?

• NinniNinna

Hej alla
    Här har precis fjärde ma konstaterats och konstigt nog känner jag ingenting. Bara en känsla av meninglöshet.
    Hoppas det är bättre med er! Kram

• NinniNinna

Hej
    Tack för omtanken! Det värmer! Jag kommer nog att skriva en hel där här nu för att få ut ångsten någonstans... I dag blir det KK och förmodligen cytotek. Den här gången har jag, till skillnad från alla andra gånger. verkligen sjukskrivit mig. Läkaren skrev sjukintyg på 2 veckor. Vet inte riktigt hur jag ska göra, men minst en vecka blir jag hemma iaf.

Bettan: även fast detta mycket möjligt var sista gången jag var gravid så känner jag iaf just nu ett stort behov av svar. Det här kan INTE vara en slump! Det var exakt samma förlopp den här gången och att det sker fyra gånger i rad är bara för konstigt. Tror du att jag kan begära ut min journal och få telefontid med Dr LM? Hur än det här slutar, så känns det just nu som viktigt att få prata med någon vettig....

McYama: välkommen hit, men beklagar såklart dina mf.

Mojutten: jag har aldirig hört förklaringen med immunologiska orsaker, men även jag har fått rådet att vänta ett par menstruationer. Läkare säger väldigt olika om det, men personligen så tror jag att det kan vara bra, om inte annat så för en själv. Jag hoppas att ni kan njuta av julen och fortsätta se fram emot "annat".

• NinniNinna

Mojutten: känner igen det, så har jag gjort nästan varje gång, dvs fortsatt som vanligt även fast jag fortfarande blött osv. Men de andra gångerna har jag iaf blivit ledsen först. Nu känner jag nästan ingenting mer än en konstig ilska för att jag var dum nog att utsätta min kropp och själ för det här igen. Jag ska ringa Dr LM och se om jag kan få ett vettigt samtal iaf.

Icka: ja, jag har begärt ut journalerna från sjukhuset innan och där krävde de en skriflig begäran så jag vet vad du menar. Jag ska ta tag i allt det på måndag.

Sugarrush: jag har också haft ett sånt (väldigt tidigt) mf, men det var ingen som ville räkna det som ett mf här på min ort. Med det mf skulle jag totalt ha haft fem mf. Tror inte de godtar andra mf här än de som konstaterats av läkare. Det är så konstigt att det ser så otroligt olika på det där... men skönt att du får hjälp!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3