Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

NN: Har ingen direkt länk, men du kan säkert googla till dig massor av information på hypospadi eller progesteron och påverkan på manligt fetus. Står om det i typ alla böcker om fosterutveckling som jag läst (när jag läste sexologi tex). Står tyvärr inget alls på progesteron på fass; kanske därför läkarna inte säger något? Konstigt kan jag tycka.

För mig går det sådär; vill inte skriva för mycket här, men skriver ju i de andra trådarna (utredningstråden och gravidtråden).

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Mc Yama: grattis!

Snigelkatt: Usch vad synd, men som du säger är det ju bättre att den sabla mensen kommer om den nu ändå skall komma.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Pimpinella: Välkommen hit. Har sett dig i andra trådar och berörts. Hoppas verkligen att det skall bli er tur snart.
    Jag har haft 5 mf/ma (minst; har liksom inte haft koll på alla biokemiska graviditeter). Den här gången hade jag innohep, asa & prednisolon från ägglossning, progesteron från plus, tog 5000 IE pregnyl/vecka, folacin hela cykeln liksom omega3, extra e-vitamin (för celldelningen), extra dvitamin och extra kalk (de två sista eftersom jag tog pred). Vad mer? Levaxin också ja.. Tror inte jag glömt något. Fick min högt efterlängtade son för snart 2 veckor sedan. Hade en rätt besvärlig graviditet (inte för mig, men för honom) eftersom det ÄNDÅ blev problem med moderkakan som orsakade tillväxtminskning och brist på fostervatten. Är grymt imponerad av min sons livsgnista och fighting spirit med tanke på att han ändå klarade sig igenom.

McYama: Hoppas verkligen att du neggar i onödan och att du är ett fint statistiskt exemplar. *kram*

*vinkar* till alla!!

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Pimpinella: tack.
    Testade innohep vid en tidigare graviditet, men började då runt 6+2 (då dr LM i vanliga fall börjar behandlingen). Hade inga andra mediciner då och fick missfall igen. Dr LM sa då att det var ok att testa innohep från äl; kommer inte ihåg hur många försök det tog, men blev gravid rätt snabbt igen (men hade först en låång paus efter missfall nr5). Eftersom vi tänkte att det nog skulle bli sista försöket (jag orkade inte med mer rent psykiskt kände jag) så valde vi att slå till med tunga artilleriet det försöket. Köpte prednisolon utomlands (Spanien), fick pregnyl av vänner och tog ASA (albyl minor). Progesteron (som jag egentligen tvivlar på verkan av (om man inte gör IVF, så klart) fick jag från läkare på SU.
    Antar att du har bra koll på TSH och övriga skkvärden? Att TSH får ligga på max 2,0 och så?
    Du har väl läst dr Beers bok? Gör gärna det annars, det är ju ofta hans tänk och forskning vi utgår från här.

TT: Jo, namn är på g; bara inte helt 100% bestämt ännu. Känns som om namn är så viktiga saker, så det vill vi smaka av rejält. Dessutom var vi mer beredda med flicknamn än pojknamn; trodde aldrig att en pojke skulle överleva i min fientliga livmoder. Helt fantastiskt ju.

Mojutten: *Kram*

NN: Jupp, hör av mig när vi vet vad analysen visar. Vet dock att man såg infarkter med blotta ögat; sambon och läkaren tog en titt på den direkt efter op. Fattar inte hur det kan bli infarkter TROTS innohep och ASA. OCH omega3! Borde ju vara världens svisch i alla kanaler, liksom. Men, men..

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

NN: Nej, min tilltro till utredningen stärks ju inte direkt efter det. Hoppas bara vara en av dem där det faktiskt funkar bättre vid påföljande graviditet (Beer skriver ju också om det fenomenet).

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

McYama: Grattis! Nej, jag tycker inte det är något att oroa sig för alls; många gånger kan det skilja rejält mellan egna beräkningen och dateringen, men det kan dels bero på att det tagit tid för ägget att fästa och dels på att det handlar om så känsliga mätmetoder. Inget konstigt alls.

Sorgen är inte svart, den är randig. BettanMansion: där den mörkaste sorgen blandas med den största lyckan.
  • BettanB
    Pimpinellan skrev 2011-03-16 16:33:22 följande:
    Innohep utskrivet och löfte om att de ska göra sitt bästa för oss. Blir väl insemination nästa månad då.
    Härligt.
    Sorgen är inte svart, den är randig. BettanMansion: där den mörkaste sorgen blandas med den största lyckan.
  • BettanB

*smyger-in*

GRATTIS, snigelkatt!!!!! Herre jisses vad ROLIGT!!!

Bounce

I BettanMansion är sorgen randig.
  • BettanB

*smyger-in* Håller tummarna som bara den, TT!!! *kram*

• BettanB

TT: Jo, det är bra. Namn har han fått, men inte officiellt på fl. Just nu väntar vi på besked om tid för operation; längtar bara tills den biten är över..

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3