Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

sugarrush: Grattis!
    Jag hade nog inte avbokat resan; om jag hade tyckt det varit kul att åka. Personligen tror jag att negativ stress är värre än positiv, men det är ju egentligen inget jag har belägg för.
    Vad gäller träning så har jag tränat i stort sett som vanligt hela graviditeten, men tagit det lite lugnare (tar annars rejält med vikt på BodyPumppassen) och tänkt på att inte dra upp pulsen för mycket. Inga hopp och studs heller, så jag skippade typ step och BodyCombat. Och inget (vare sig med eller utan partner alltså) sex förrän v. 15-16 ungefär (tror jag det var).

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

snigelkatt: Härligt med semester och nya friska tag.

McYama: Håller tummarna för tredje gången gillt.
    Nej, Mini växer tyvärr inte så bra. Skriver mer om det i andra tråden..

mojutten: Bra tänkt.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB
    sugarrush skrev 2011-01-12 17:59:51 följande:
    BettanB vad är det som hänt med mini? *orolig* Vilken är den andra tråden?
    Kram!
    Vår väntartråd (länk i ts). Mini växer inte ordentligt och risken är väl att moderkakan inte mår riktigt bra.
    Sorg i BettanMansion.
  • BettanB
    Dara01 skrev 2011-01-12 18:14:07 följande:
    Hej alla och tack för att ni finns!

Jag vet inte riktigt vad som händer just nu,men jag slapp i varje fall operation i helgen Solig
    Från att akut behöva opereras gjorde ett nytt HCG på plats och så fick vi åka hem igen. Avaktar operation.
    Det går inte att lokaliera graviditeten. Var på kontroll igår igen och då gav läkaren oss en strimma hopp då "klumpen" på äggledaren var mycket mindre. Läkaren menar att kanske kan vara en vanlig gravidiet. Skall på kontroll på fredag och hoppas att HCG och VUL visar på graviditet på rätt ställe. Jag vågar inte hoppas dock, men tänk om ....
    Hoppas, hoppas ändå....
    Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

NN: Nope, han kör enbart med innohep, men har inget emot att man tar ASA och/eller progesteron om någon annan skrivit ut. Han tror dock inte på det.

McYama: Rent statistiskt så har du ju som störst chans att lyckas nästa försök; har man haft två mf/ma på raken är det väldigt osannolikt att få ett tredje. Inte ens i den här tråden är det särskilt vanligt med tre eller fler mf/ma (dvs habituell abort/upprepade missfall)..
    ASA, kan tilläggas, har annars hjälpt väldigt många och är fullkomligt ofarligt i så små doser som vi pratar om i de här trådarna. Tycker faktiskt gott att man kan testa; har man "riktiga" problem, så hjälper nog inte ASA långt dock...

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

mojutten: Härlig överraskning!   Vacker stad är det också; har du varit där förr? Kan tipsa om ett underbart litet bad som de flesta turister tycks missa.

På tal om progesteron; säger precis som ni anda att "better safe then sorry", men ärligt talat så tror jag dr LM har rätt där och jag tror egentligen inte prog har någon egentlig inverkan. Men man VET ju inte... Just det där att inte veta driver mig till vansinne...

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Aaaaah. I see. Hittade ni något mysigt ställe då? Vill gärna åka tillbaks någon gång; gärna på vårkanten när det är lite varmare (vi tog en långhelg på hösten).

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

McYama: Jag börjar alltid med ASA vid äl (när jag får positivt ältest eller strax innan). Berätta det för bm när du ringer om du vill; jag har bara nämnt det för Leif. Är så små doser så det är helt försumbart (förutom för mikropropparna då).

mojutten: F*n vad störigt det är när kroppen inte gör som man är van. Hoppas den hoppar in i vanliga spår snart igen.

NN: Har tyvärr inga bra namn här; jag fick prog av läkarna på SU. Inte för att de tror på det, men för att det väl var det enda de var villiga att skriva ut. Testa att gå till privat gyn hos er och fråga; tror de flesta kan tänka sig att skriva ut prog ändå (tyvärr skall jag väl tillägga, för egentligen borde man ju ta prov för att se att det ens behövs).

Cali: Dig ser man inte mycket av; inga egoinlägg på gång?

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Cali: Men du mår bra och så?
    Jo, det är väl ok. Värsta hysterin efter sista tul:et har lagt sig, men det är nervöst och lite jobbigt. Längtar till nästa veckas besök hos dr LM. Fick hans tillåtelse att fortsätta med sprutorna lite till eftersom jag är så orolig.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

NN: Ja, det finns bland annat risk för hypospadi hos pojkar (femininisering av könsorganet främst; kan vara i olika grad, men går oftast att operera). Tycker fortfarande är det bästa vore om man kunde få ta prov och se om man ens behöver ta extra.. I brist på prov har jag också tagit i förebyggande syfte, trots vetskapen om risk för biverkningar.

Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3