Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

PillanPernilla, ingen fara det är svårt att hålla reda på alla. Det händer så mycket, ibland lite för mkt.

• mojutten
    LuPeRo skrev 2010-03-16 21:41:59 följande:
    Tittar in lite snabbt innan det är dags att krypa till sängs...TT: Nej dom misstror nog inte mig, jag har inte fått det intrycket iallafall. Men det finns ingen registrerad hjärtaktivitet från första missfallet och tyvärr räknas det då inte in i min historik. Jag orkade inte tjata (tyvärr) när vi var där utan jag tänkte nog mest att "jag får nöja mig med Albylen". Men visst tycker även jag att det är konstigt...Nu är Pillan extremt trött efter att ha sovit i stort sett hela dagarna. Så nu tackar jag för mig och önskar er alla en riktigt god natt
    Om hjärtaktivitet var ett rekvisit för ett mf så skulle inget utav mina räknas... :(
  • mojutten

Liss: Fick också en klump imagen och hjärtat. Jag hoppas verkligen att allt är ok, jag ska tänka på dig imorgon och hålla mina tummar. Många kramar

• mojutten

Jag har fått remissen för blodproverna idag och nu undrar jag om detta är vad de brukar kolla och vad allt betyder:

P-TSH-  antar jag är "tyroid" hormon
    P-T4-tyroxin
    Ämnesomsättningen (sköldkörteln) eller?

S-FSH-follikelstimulerande hormon
    S-LH- luteiniserande ...
    S-Prolaktin- är detta för ämensomsättningen med?

S-TPO-ak (så antikroppar)-mer sköldkörtel

lupus-antikoagulans (P-PK(INR), P-APTt, P-dRVVT)

P-kardiolipinantikroppar-?

ANA- autoantikroppar....så autoimmun eller vad?

• mojutten

Tack Cinza, då hade jag någorlunda koll redan. Är det någon av er som vet om det är något mer som man brukar kolla efter ibörjan?

Jag tänker på dig och håller tummarna för dig idag Liss!

• mojutten

Vad otroligt härligt att höra att allt är bra Liss!

Lycka till i morgon Cali, hoppas att det kommer att ge er lite hopp...

• mojutten

Godförmiddag,

Spännande tider i tråden. Det är lite svårt att hålla reda på allt som Mayan säger. Jag har samma erfarenheter av ÄL flytningar, att det rikliga trådiga som sitter ihop kommer ngr dagar innan jag får fullt utslag på testet, sen kan jag ibland upptäcka lite mer just vid ÄL. Jag brukar ha lite ont i äggstockarna men det brukar också vara ngn dag innan.

Massamys, jag har ingen erfarenhet av spolning så jag kan tyvärr inte hjälpa.

Hoppas att ni fick lite lugnande och positiva besked Cali.

Skönt att ni har fått en bra läkare NN, det är skit att det ska vara så svårt att få hjälp.
    Jag har själv just fått remiss för min utredning och fått tid för läkarbesöket och känner mig en aning kluven. Det är inte ofta som man sitter och nästan hoppas att de ska hitta något fel.

Lycka till med testandet Mayan!

• mojutten

Vad skönt att du iallafall har en sak mindre  att oroa dig för Cali.  Har aldrig gjort någon spolning så jag har ingen hjälpande info. Förhoppningsvis kan ngn av de andra kunninga ge mer besked.

NN, så länge den högra fungera fint så är väl allt frid och fröjd, jag tror att jag har från båda, fast det känns som om jag alltid känner av höger mer än den vänstra.

• mojutten

Grattis Mayan! Härligt med goda nyheter, det ger hopp till tråden.

Skönt att de kollar upp blödningen Icka, och att du inte behöver oroa dig mer för den, även om man instinktivt blir uppskrämd av blod.

tummarna hålls för Liss och PP men jag förväntar mig goda nyheter senare idag.

NN, jag har samma oro att mensen ska ha blivit knasig, ska också och ta prover denna cykel och har tid hos läkaren den 24 april, så jag vill så klart att alla prover ska vra tagna och analyserade innan dess.

Jag har också ryckt upp mig och tagit tag i träningen igen, det är så bra för psyket. önskar att de hade Body Balance på mitt gym, det är härligt.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3