30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
PillanPernilla, ingen fara det är svårt att hålla reda på alla. Det händer så mycket, ibland lite för mkt.
PillanPernilla, ingen fara det är svårt att hålla reda på alla. Det händer så mycket, ibland lite för mkt.
Liss: Fick också en klump imagen och hjärtat. Jag hoppas verkligen att allt är ok, jag ska tänka på dig imorgon och hålla mina tummar. Många kramar
Jag har fått remissen för blodproverna idag och nu undrar jag om detta är vad de brukar kolla och vad allt betyder:
P-TSH- antar jag är "tyroid" hormon
P-T4-tyroxin
Ämnesomsättningen (sköldkörteln) eller?
S-FSH-follikelstimulerande hormon
S-LH- luteiniserande ...
S-Prolaktin- är detta för ämensomsättningen med?
S-TPO-ak (så antikroppar)-mer sköldkörtel
lupus-antikoagulans (P-PK(INR), P-APTt, P-dRVVT)
P-kardiolipinantikroppar-?
ANA- autoantikroppar....så autoimmun eller vad?
Tack Cinza, då hade jag någorlunda koll redan. Är det någon av er som vet om det är något mer som man brukar kolla efter ibörjan?
Jag tänker på dig och håller tummarna för dig idag Liss!
Vad otroligt härligt att höra att allt är bra Liss!
Lycka till i morgon Cali, hoppas att det kommer att ge er lite hopp...
Godförmiddag,
Spännande tider i tråden. Det är lite svårt att hålla reda på allt som Mayan säger. Jag har samma erfarenheter av ÄL flytningar, att det rikliga trådiga som sitter ihop kommer ngr dagar innan jag får fullt utslag på testet, sen kan jag ibland upptäcka lite mer just vid ÄL. Jag brukar ha lite ont i äggstockarna men det brukar också vara ngn dag innan.
Massamys, jag har ingen erfarenhet av spolning så jag kan tyvärr inte hjälpa.
Hoppas att ni fick lite lugnande och positiva besked Cali.
Skönt att ni har fått en bra läkare NN, det är skit att det ska vara så svårt att få hjälp.
Jag har själv just fått remiss för min utredning och fått tid för läkarbesöket och känner mig en aning kluven. Det är inte ofta som man sitter och nästan hoppas att de ska hitta något fel.
Lycka till med testandet Mayan!
Vad skönt att du iallafall har en sak mindre att oroa dig för Cali. Har aldrig gjort någon spolning så jag har ingen hjälpande info. Förhoppningsvis kan ngn av de andra kunninga ge mer besked.
NN, så länge den högra fungera fint så är väl allt frid och fröjd, jag tror att jag har från båda, fast det känns som om jag alltid känner av höger mer än den vänstra.
Hjälp, man får inte skrämmas så där Icka!
Grattis Mayan! Härligt med goda nyheter, det ger hopp till tråden.
Skönt att de kollar upp blödningen Icka, och att du inte behöver oroa dig mer för den, även om man instinktivt blir uppskrämd av blod.
tummarna hålls för Liss och PP men jag förväntar mig goda nyheter senare idag.
NN, jag har samma oro att mensen ska ha blivit knasig, ska också och ta prover denna cykel och har tid hos läkaren den 24 april, så jag vill så klart att alla prover ska vra tagna och analyserade innan dess.
Jag har också ryckt upp mig och tagit tag i träningen igen, det är så bra för psyket. önskar att de hade Body Balance på mitt gym, det är härligt.