Inlägg från: NinniNinna |Visa alla inlägg
  • NinniNinna

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Maria: välkommen hit, här är du verkligen inte ensam.

Jemema: det låter som äl tycker jag, men man kan ju aldrig riktigt veta. Om du köper en fertilitesmotor, så måste du berätta hur det går. Har tänkt många gånger att man hade tjänat mycket på att köpa en sån direkt...

Monchichi: vad skönt att proverna var bra!

Daniela: äl fem dagar efter mens låter lite tidgt... hur brukar din cykel se ut i vanliga fall?

Liss: vad skönt att ni bestämt er! Ska ha ert resonemang kring AC i huvudet, när vi väl tar tag i det där...  Vad händer nu kring adoptionen för er del? Vad är nästa steg så att säga.

TT: kul att du trivs på nya jobbet. Det låter som att du jobbar mycket, men skulle jag ta upp det så vore det ju minst sagt som att kasta sten i ett glashus {#lang_emotions_laughing}

PP: men vilka glada nyheter! Stort grattis till dig!!! Hur mår du och hur långt gånget är det?

Ego: här kom en magsjuka och pajade hela vårt äl-maraton. Skit! Har legat i två dagar, men nu börjar jag vakna till liv igen. Är inte säker på vad det beror på, men kan ju inte bortse från att det kom en dag efter jag slutat dricka de där örterna så nu tänker jag definitivt inte testa det igen.  Hoppas ni andra mår bra! Kram

• NinniNinna

PP: hmm zonterapi... låter betydligt trevligare än örterna, så vi kanske ska ta och testa det. Tack!

Icka: Det tråkiga med att spy utan att vara gravid är att alla tror att man är gravid... den här gången har två frågat och det har dessutom lockat en bekant att berätta att hon är gravid. Inte precis vad man vill vara med om när man verkligen är magsjuk. Hur gör du för att dölja ditt illamående? ...eller har du kanske varit öppen med att du är gravid? Hoppas du mår bättre snart!

Liss och Icka: nej, det är nog kört vad det gäller äl den här gången. Tyvärr. Det kan ju såklart ha inträffat ett mirakel (för vi hann ju med någon gång innan magsjukan satte igång och ska väl förhoppningsvis få till en till gång nu), men jag ska verkligen försöka se det här som en månad då vi inte har försökt då det närmar sig mens och jag börjar inbilla mig saker. Får se hur bra det går.... 

• NinniNinna

Glömde det jag verkligen hade tänkt skriva... skyller på magsjukan {#lang_emotions_laughing}

Ni kloka tjejer, kan ni hjälpa mig att tyda min kurva!?! Fattar ingenting. Tror den har satt ut äl på dag 8 (antagligen för att jag hade en tempdip då) och läget förvärrades säkert av att jag inte tog tempen när jag var riktigt sjuk (mån och tis). Tur att jag har er, för jag fattar ingenting!

• NinniNinna

Icka: hmm, inressant att även du tycker att min kurva är svårtolkad.... själv förstår jag ingenting... Akupunktören som jag gick till trodde att kurvan var så ryckig för att jag är så stressad, tror du det kan stämma? Den kan också vara ryckig för att jag tempar på olika tider på helger och vardagar, brukar ni reglera det själva genom att dra bort en grad om man tar tempen senare? 
    Jag kan definitivt inte ha haft äl på dag 8, utan hade det/har det sannolikt i dag. Fick utslag på cb äl testet i går och då tolkar jag det som att det är i dag som är själva äl. La till det själv manuellt i dag.

Bettan: håller tummarna för att du är frisk på er resa! Du förtjänar verkligen en skön semester!
    Berätta hur det går hos vetrinären när du vet mer. Håller tummarna!

• NinniNinna

PP: vad kul det är att du är här igen! Kollade upp ditt tips om zonterapi (Jan Rosenqvist) och hittade det  här: www.kvp.se/nyheter/1.1360441/han-ar-pappa-till-alla-barnen
    Intressant. Just nu så är läget så att jag ska testa en annan akupunktör och gjorde då klart redan i telefon att jag inte ville ha örterna, utan akupunktur. När jag ringde min "gamla" akupunktör, som gav mig örterna, så betedde han sig rätt konstigt så det kändes verkligen som rätt beslut att inte fortsätta någon behandling där.

Icka och Bettan: vad duktiga ni är som tempar samma tid även på helgerna! Någon annan som har nåt annat tips... för oss morgontrötta {#lang_emotions_wink}?

Bettan: vad skönt att det gick bra hos veterinären och att hon förstod din oro. Det är ju jätteviktigt i sådana här lägen.  ...men usch vad tungt att få med askan hem. *kram*

• NinniNinna

Jemema: aldrig kan det då få vara enkelt *muttrar*. Hoppas det gick bättre sen, för det lät ju onekligen som äl {#lang_emotions_wink}

Cali: jag har ännu inte varit på akupunktur, den jag gick hos ville börja med örter (och det låter betydligt trevligare än vad det var... {#lang_emotions_undecided}) och jag kände väl inte riktigt att vi funkade ihop, så jag ska byta. Förhoppningsvis ska jag hitta någon som jag trivs med och få akupunktur. Jag har varit skeptisk innan, men i det här läget är jag villig att testa. Dessutom har ju många i tråden haft mycket bra upplevekser av det.
    Jag har omvärderat lite av min skeptism, genom att tänka på att det västerländska ju nödvädigtvis inte måste vara bäst. Varför kan det inte finnas  lösningar som vi kanske inte ser/har upptäckt ännu. Hur resonerar du själv? Vill du testa?

Jemema och Liss: tack för fantasifulla temp-tips för morgontrötta {#lang_emotions_laughing}

Icka: ingen fara! Ser fram emot tipset!

Ego: Ja, nu är spekulationerna i full gång på jobbet och i bekantskapskretsen om att jag är gravid pga av magsjukan. Snacka om ironi, att jag, som aldrig nästan haft magsjuka innan, får det två gånger på kort tid när jag försöker få barn. Vet inte om man ska skratta eller gråta....

• NinniNinna

Bettan: nja, men en hel del frågor och då inser jag ju ändå att de flesta bara "tänker" och frågar inte rakt ut. Hörde bl.a. av en vän att en arbetsbekant hade spekulerat i om jag var gravid och sagt "hon har väl inte några barn, eller hur?" Jag vet att folk inte menar nåt illa, men vad f*n, hur otur kan man ha att drabbas av just det som gör att folk tror att man är gravid just nu. Nej, jag tror jag också behöver semester {#lang_emotions_laughing}

• NinniNinna

Jemema: vi skrev samtidigt... usch vad jobbigt. Situationen är så pressad att det inte är konstigt att det inte funkar alltid, men det minskar ju inte stressen precis... Skickar en stor kram!

• NinniNinna

Maria: ja, ibland är det tungt. Skickar en stor kram till dig!

Jemema: nej, de vet inte det. Jag berättade för mina närmaste kollegor innan, men de jobbar inte nära mig mer just nu. Den personen jag skrev om innan, känner mig inte alls. Jag tror jag träffat henne typ 3 ggr. Ibland känner jag mig fixerad vid det här med barn, men det är tydligen inget i jämförelese med ens omgivning {#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_laughing}  Därtill, så har sådana som vet att vi kämpar frågat, vilket känns som "tacken" för att jag varit så ärlig. De borde ju fatta att jag skulle berätta om jag var gravid, eftersom jag varit ärlig med allt annat. Ähhh, nu ska jag sluta gnälla.
    ...och jepp, vi hänger med på semestern, Bettan! Har du börjat packa än, Jemema?{#lang_emotions_laughing}

Skickar en hälsning till er allihopa!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3