• LuPeRo

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Ninni: Jag läste om en tjej som provat i stort sett allt för att bli gravid. Även IVF. Men hon fick tipset om att kontakta en zonterapeut som hette Jan Rosenqvist (han finns i Landskrona). Hon reste ett antal mil för att träffa honom, han tryckte lite på fötterna och inom ett par månader var hon gravid. Så det kan ju vara en idé att kolla upp en
    Ang din kurva vågar jag inte säga något, är inte så duktig på att läsa av dom

Bettan: Tack vännen {#lang_emotions_kiss}
    Vart ska ni åka på er semester? Ska ni snart åka?
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • LuPeRo
    Ninni: Ja hon tjejen tipsade om den artikeln också. Jag tyckte det var superintressant Och jag förstår att du vill byta akupunktör, den du har nu verkar lite "knasig" om det är okej att jag skriver så

Även jag har tempat samma tid på helgerna. Efter ett tag går det på rutin och några veckor senare kunde jag somna om utan problem. Men gud vad trött jag var i början

Jemema: Tack {#lang_emotions_flower} Nej ingen äl-spruta på 2 månader nu. Den nya läkaren valde att ta bort den helt då den inte gjorde någon direkt nytta.
    Det verkar onekligen som ÄL för din del! Häftigt
    Det är bara att försöka få igång mannen om det så ska ta hela natten
  • LuPeRo
    TantTingeling skrev 2010-02-17 21:54:26 följande:
    Kikar bara in och säger stort, stort grattis till PP!!! Får kommentera å läsa mer sen, orkar inte idag, dags att stupa i säng...
    Tack vännen {#lang_emotions_flower}
  • LuPeRo

Men oj vilken plusvåg det blivit

Stort grattis till Liss och snigelkatt {#lang_emotions_flower}

Ang allt detta med Trombyl osv. Jag äter ju 1/4 albyl varje dag men nu när jag läser vad ni andra får så vet jag inte om även jag ska be om det. Tyvärr har jag ingen undersökning om varför jag fått mina MF/MA så jag vet inte vad som varit "fel".
    Men Fragmin, Progesteron och Trombyl verkar vara dom vanligaste man får.
    Någon som har ork och lust att förklara dessa för mig? Är det lönt för mig att be om någon av dom när jag ska på VUL?

• LuPeRo

Tack för era svar ang Trombyl och Progesteron. Ska försöka få en telefontid med min läkare för att se om detta är något jag kan få utskrivet.

Bettan: Hoppas du får en riktigt trevlig semester, för det har du verkligen förtjänat.
    Sänder en stor kram

monchichi: Jag har vid vissa månader mått illa från ÄL till BIM och det ändrades efter mitt MA. Innan dess brukade jag inte känna något förutom ömma bröst exakt en vecka innan BIM. Men nu efteråt så har kroppen spelat många spratt med mig.
    Men jag hoppas ditt illamående beror på något helt annat

Ninni: Jag äter 1/4 Albyl varje dag på eget bevåg. Jag skulle kunna tänka mig att gå upp till 1/3 men har lite svårt att räkna ut hur fasiken man delar dom då {#lang_emotions_undecided}

Önskar er alla en riktigt trevlig söndag {#lang_emotions_flower}

• LuPeRo
    Bettan: Jaaaaa, ta med solen och värmen hem så våren kommer hit. Och hoppas att även du kommer tillbaka och lyser upp tråden. Sköt om dig på semestern! ♥ Kram ♥

Ninni: Åh vännen, önskar så innerligt att jag kunde skriva något som fick dig att må bättre. Men många gånger så spelar det ingen roll vad någon skriver, för mår man dåligt så gör man. Men du har under all tid hållt hoppet uppe för mig och nu tänker jag göra det för dig. Jag tänker (med din tillåtelse) stå bredvid längs hela vägen och stötta dig så mycket jag kan! Stor kram

monchichi: Jag kände mig inte heller gravid denna gången (gör det fortfarande inte). Tyvärr kan en hel del förändringar ske i kroppen, vissa är man dock inte beredd på.
    Ja hur man delar en liten Albyl tablett i 3 delar är utanför mitt förstånd.

Cali: Nä men vilka råd dom kom med i tråden! Snacka om att sluta leva helt...

Liss: Hoppas du inte tar illa upp om jag frågar, men hur kan det komma sig att du får göra så tidigt VUL? Lycka till iallafall!
  • LuPeRo
    Liss: Ja men det kan ju vara bra med ett VUL om hon ska skriva ut Progesteron. Jag hoppas att alla lyckas ta sig till jobbet så du kan få progesteronet utskrivet
    Men vägarna är hemska idag Snön har dalat ner hela natten och hela morgonen. Det blir att stanna inne för ut kommer man inte...
  • LuPeRo

Vill bara titta in och pigga upp er lite snabbt. Fick ett urgulligt mail som fick mig att smälta rejält {#lang_emotions_kiss} Så här stod det;

I know you don't clean your computer screen very often and it is hard to do the inside, so here is my present to you...
    (Just click on the word "here" above)

• LuPeRo
    monchichi: Ja visst är den söt! Helt underbar! Jag har tjatat på sambon om en sådan hund men han vill inte ha en hund som är mindre än våran katt
  • LuPeRo
    Liss: Skönt att höra att allt såg bra ut!
    Pregnyl fick jag för att skjutsa på min ägglossning. Jag hade ingen aning om att dom gav det även när man var gravid. Man lär sig något nytt varje dag
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3