mojutten skrev 2011-01-10 17:24:42 följande:
Nej vad otroligt tråkigt och jobbigt Dara. jag skickar några kramar och hoppas att du inte behöver operera.
NN, jag förstår att du är rädd och jag skulle nog inte ha vågat om jag inte fått någon typ av behandling som ändrade förutsättningarna, men ni har ju många möjligheter där.
Själv har jag kommit in i en positiv spiral och livet känns roligt och jag känner mig overkligt hoppfull inför eventuell graviditet. Tänker ibland att det inte enbart är bra då jag kommer att falla hårdare om ser misslyckas igen. Men en sak i taget eller hur och man ska inte ta ut elände i för väg då får man bara dubbelt elände
Min filosofi är att alltid hoppas på det bästa, men vara beredd på det värsta. Men som du säger så skall man ju inte ta ut elände i förväg, då blir det ju så ondöigt mycket mer sorg i livet. Och man blir ju faktiskt inte mindre ledsen när allt brakar ihop, bara för att man inte vågat vara glad innan. Bättre då att ta tillvara på all den glädje man kan tänkas hitta under tiden. *visslar-en-hurtig-truddelutt*