Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Nej, det är väl så att vi inte får ge upp även om jag måste säga att det ibland känns frestande att bara skita i allt det här. Vårt liv var bra innan allt detta och det känns på många sätt som om det vore en befrielse att få slippa all elände som det här har fört med sig, men så blir inga barn gjorda.

NN, det känns som om det är oundvikligt att falla ner i små hål ibland och tänka såna tankar ibland, men det vi kan hoppas på är att de kommer mindre ofta och att vi får lättare att kravla oss upp igen och att livet däremellan är snällt mot oss.

Många kramar, det kan vi alla behöva

• mojutten

Ja jäkla biologiska klocka till att ställa till det ;)

McYama, lycka till! Jag hoppas att alla symptom är på riktigt.

Här är det Äl typ nu och vi har trevliga dagar, vi har iallafall blivit bra på att inte drabbas av Äl-stress och det är alltid något att glädjas åt.

NN, jag förstår att ni vill ta det lite lugnt. Hur var det har ni fått någon hjälp, förutom progesteron?

• mojutten

Vilken rolig nyhet Dara. Hoppas att tiden går fort tills dess att du kan slappna av lite mer.

NN, jo vi ska till Dr LM nästa gång. Jag hade ingen behandling vid senaste graviditeten. Behandla det med prog från Äl ett par månader men blev aldrig gravid och sen fick vi ju inte receptet för längt så nu är det eau naturelle som gäller igen.

Hur är det med dig Icka?

• mojutten

Tack Cali. Jag hoppas att din helg var bra den med.

Jag håller mig sysselsatt, lyckades ta mig ut på en löprunda igår, jag älskar att springa med har inte riktigt fått det att bli av på senaste. Sa till min man att om han vill ha en lyckligare fru så ska han påminna mig lite oftare om hur bra det får mig att må.
    Sen har jag börjat planer inför trädgårdssäsongen. Beställer dröm och planterar. Sen bygger vi hönshus, alla utom min mamma tycker att vi är galna :)

Hur är det med er? Hur fördriver ni tiden?

• mojutten

Jag inser att mina iphone inlägg ibland lämnar något att önska. Den sabla telefonen skriver lite som den vill.

Oj, McYama, husvagn! Jag tror att jag skulle gilla det så länge jag slapp campingar. Är alldeles för folkskygg för att vilja bo på camping. Vi kikar lite på sommarstugar på landet, så avskilt som möjligt. Jag är ju trots allt från norrland och saknar avskildheten ibland och skogen.

Jag hoppas att smådragningarna verkligen är på riktigt och att det dyker upp lite fler pluss och goda nyheter i tråden. Själv har jag lite mer än en veckas väntan kvar, men jag börjar tro att det är helt omöjligt att bli gravid igen.

• mojutten

NN jag är helt med dig i rädslan att bli ensam kvar i tråden men trots allt så hoppas jag så klart att ni alla ska få komma vidare. Den här tråden betyder mycket för mig och har nog varit viktigt för många före oss och förhoppningsvis hittar andra som sitter i samma sits hit så att tråden kan leva vidare även alla dess medlemmar förhoppningsvis byts ut eftersom.

• mojutten

För mig känns det i hjärtat när andra får barn just nu, även om jag är glad för alla som lyckas och att det visar att det faktiskt går, så kan jag inte tro att jag någonsin själv kommer att få uppleva den dagen. Samtidigt så är andra delar av mitt liv rätt bra så det uppväger lite

Håller tummarna McYama

• mojutten

Ok, McYama, positivt tänkande. Jag ska göra mitt bästa. Solen skiner, fåglarna sjunger....

• mojutten

Jobbigt Snigelkatten, både med mensen och alla bebisar. Jag förstår precis vad du menar. Jag blev rätt rädd förra månaden när min mens kom tidigt, tankarna for direkt till att det är för att jag börjar bli för gammal. Förhoppningsvis så är vi bara gamla men inte för gamla.
    Många stora styrkekramar

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3