Inlägg från: TantTingeling |Visa alla inlägg
  • TantTingeling

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Hej igen :)

Jag läste bakåt lite och såg att jag missat att kommentera alla grattis. Jag skrev ett långt inlägg tidigare som försvann, och just då orkade jag itne skriva något nytt, men ser nu att det visst inte alls blev av...

Så stort tack alla goa tjejer i bästa tråden för gratulationerna!!!

• TantTingeling

Ninni: Låter som att du har en riktigt härlig tid nu, skönt, det är du värd!!! Massage låter riktigt gött. Jag och mannen fick ett presentkort på massage/spabehandling för oss bägge vilket var inbokat på lördag. Dock ringde tanten på salongen idag opch avbokade eftersom hon hade brutit foten. Nåja, det får bli en annan gång. Ja, adoptionskötiderna är verkligen deprimerande. Jag är själv sällan inne på hemsidan, eftersom jag tycker att det är en rätt knäckande läsning.
    Vad gäller varmen så är jag snarare på fel ställe. Värme är trevligt och jag är normalt sett en värmedyrkare. Men inte som gravid, nu har jag lidit hela sommaren, orkar inte vara ute och är blek som en magnecyl. Men jag klagar inte inte inte. Hellre sitta inne och häcka hela sommaren än att få mf nr. 6! Jag gör nytt UL nästa tisdag, men jag är nyss hemkommen från att ha varit och tjuvlyssnat på hjärtljuden. Min man skickade bestämt iväg mig, eftersom jag höll på att gå under av oro. Men det lät fint. :)

Snigelkatt: Jag känner inte heller nåt. Det kommer!

Mojutten: Det låter som en bra idé att ringa och kolla upp! Har ni någon gång diskuterat pergotime eller dyl? Jag blir ju spontangravid emellanåt, men detta är andra pergograviditeten. Min privata gynekolog som jag träffade vid mf 3 skrev ut det fast jag då itne hade särskilt svårt att bli gravid, det var helt och hållet hennes idé (dock har jag en lättare form av PCO, vilket ju kan ha bidragit till att hon tyckte det var lämpligt) Du låter sannerligen modstulen, har du lagt det där med samtalskontakt på hyllan? Det är annars kanske på tiden att fundera över det?!

• TantTingeling

MCT:Trist med illamåendet - även om jag faktiskt är avis över lyxen att ha symtom - ro hit med lite illamående vettja! :)  Önskar dig all lycka på tisdag!  Har också mitt UL då så vi får hållla tummarna åt varandra.

Sommarkramar till goaste FL-tjejerna!

• TantTingeling

MCT: Självklart får du klaga, det var absolut inte så jag menade. Även om vi symtomlösa gravida skulle vilja ha mer symtom och våra icke-ännu-gravida trådvänner gärna skulle vilja byta med oss gravida - symtomlösa eller ej - så innebär det ju inte att det är supertoppen att kräkas och må illa hela tiden!
    Jag har tid kl 14 tror jag det var. Lycka till!

• TantTingeling

Mojutten: Fint att du har en bra semester! Jag har oxå egna äl, men fick Pergo ändå. Liksom för Ninni så fick jag det för att förstäka upp/säkra äl. Kanske något att ta upp och diskutera med din gyn nästa gång ni träffas? Tack för tummar!

Ninni: Har ni fått nån respons från AC ännu?

• TantTingeling

Ninni: Ja, det är klart, att ni inte hört något, kan tro att det ekar tomt inne på kontoren, AC inte undantaget :) Nej, vi har inte lagt det på is, men vi har ännu inte fått iväg våra handlingar, vilket beror mer på extremt bra väder (= är bara inomhus för att sova) än något annat. Vi ska absolut ta tag i det och skicka in allt bara vi får en regnig dag :)

• TantTingeling

UL idag ok! *lycklig* Nu är det RUL om 2,5 veckor, bokade imorse. Tänka sig att det faktiskt kanske går denna gång!?!

• TantTingeling

Tack tjejer!

Bettan o Icka: Tack, men jag håller mig nog kvar här. :)

Jag hoppas verkligen att jag inte upprört någon med mina inlägg om min graviditet, men jag tyckte i min enfald att jag inte har varken skrivit särskilt mkt eller broderat ut några detaljer. Bra om ni ryter till lite så jag vet när jag gör övertramp!

• TantTingeling

Snigelkatt: Läskig dröm, ja, oron lämnar tyvärr inte in på natten heller.

Mojutten: Skumt m. olika läkartider, jag som aldrig varit i närheten av IVF el. insem. har ingen aning hur det brukar vara. Skönt att det börjar hända grejer!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3