NN: Visst är det sjukt med den synen på psykologiskt/psykiskt lidande öht... *morrar* Men jag TROR verkligen att man gör STOR skillnad på reaktiva depressioner/psykoser och cykliska/kroniska (återkommande). Att reagera när man befinner sig i en extrem situation är ju fullt normalt (snarare kanske lite konstigt att inte göra det) och inget tecken på psykisk sjukdom som skulle kunna påverka ett framtida adoptivbarn. Att man sökt hjälp är ju då ett sundhetstecken.... Om man å andra sidan har återkommande depressioner, psykoser etc så förstår jag att utredarna drar öronen åt sig (precis som vid kroniska fysiska tillstånd).
Ja, jag är faktiskt rätt övertygad om att SSRI kan ha haft ett finger med i spelet denna gång; speciellt med tanke på att mina mf/ma varit så tidiga. Dels tänker jag på slemhinnan och dels på mitt psykiska tillstånd. Man har ju börjat forska en del även i Sverige på serotoninbrist och problem att bli/behålla graviditeter..... Läste en del om det för ett tag sen, men missade att spara länk.