Inlägg från: TantTingeling |Visa alla inlägg
  • TantTingeling

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Ninni: Tack för tummar, nu är det bara 8 dagar kvar till VUL. Jag avbokade besöket jag hade privat idag em, insåg att det ändå inte skulle lugna mig så det är onödigt att göra fler än nödvändigt. Nästa blir alltså onsdag i 11+3, kommer att vara helt skräckslagen... Jag hoppas verkligen verkligen att det går vägen nu, för jag börjar känna att jag lär krascha riktigt ordenligt om jag får ett 6:e mf nu, jag vet faktiskt inte om jag skulle fixa det...

Pimpinellan;: Fy för kommandosex. Här har det varit noll sex sen förra äl så vi har inte legat med varann sen 27 april. Helt sjukt att jag faktiskt tycker det är ganska trevligt att slippa. Snacka om att man blivit skadad... Hoppas iaf ni får in en fullträff!

MCT. Heja, heja! Härligt!

Icka: Nja, jag vet inte om jag håller med om att det går undan. Men nu är det v. 11 så kanske ändå... :) Hur är det med dig???

Bettan: Har ni börjat repa er och kommit tillbaka in i gängorna efter operationen ännu?

• TantTingeling

Ninni: Jag är disträ, jag skulle ju fortsätta skriva till dig. Har du och dr. LM kommit överens om medicinerign från plus? Det har ju varit en ganska påfrestande månad för dig, rent psykiskt, med telsamtal hit och dit, oro över att inte få bendling etc, så jag skulle inte vara förvånad om det är just ärför som din äl strular (menscykeln är ju rätt känslig får sånt), du ska se att det nog rättar till sig. Den läkare som skulle skriva ut Innohep till dig, kan hon/han inte göra det nu, så att allt är klart att hämta ut då du plussar? Man kan ju bestämma hur länge recpeten ska ligga kvar, så det kan ju inte vara några bekymmer?! Ingen mens i sikte än?
    Jo, jag har det lugnare på jobbet nu, jag är tillbaka på min vanliga arbetsplats där belastningen är lägre. Och jag har berättat för chefen som vet om min problematik och är medveten om att stressreduktion är en del i behandlingen, så det kommer inte att bli mer stress för mig. Chefen fick dessutom ställa upp och jobba på akuten i lördags åt mig, eftersom jag har satt en gräns vid 40-timmars arbetsvecka med schemalagda aktivitetet. Akutverksamhet är ju lite svårplanerat och ofta väldigt, väldigt stressigt...  

• TantTingeling

Grattis snigelkatt!!!

Mojutten: Vad fint att höra att det gick bra att komma tillbaka till jobbet och att du hade ett bra snack med chefen. Jag förstår dock att du tyckte det var obekvämt. Jag tycker oxå att det är jättejobbigt att berätta personliga saker och skulle ALDRIG berättat för chefen om det inte var så att det var helt avgörande för att jag ska få en rimlig arbetsbörda. Det är inte kul när man inte får välja vad man ska berätta och för vem. Men i ditt fall var det såklart oxå ett "nödvändigt ont".

Ninni: Bra att det äntligen ser ut att lossna ordentligt! Jag förstår att du oroar dig över din menscykel, men det är väldigt få kvinnor som har prick samma längd på sin cykel varje månad år in och år ut. Det är inte konstigt egentligen om en ägglossning uteblir eller menscykelt är lite längre eller kortare nån gång emellanåt.
    Trist att höra att du inte mår bra nu. Passa på att pusta ut en stund nu, och försök att njuta av det här framsteget, även om det kostat sååå mkt mer än vad som vore rimligt. Visst är det jäkligt att det ska vara så svårt att få hjälp, helt obegripligt faktiskt. Man får hoppas att dr. LMs forskning öppnar upp lite för vår grupp och ger både kunskap coh kanske tom. lite intresse för sådana som oss. Som det är nu så finns det nog knappt en handfull doktorer i Sverige som kan något och som bryr sig. Helt sjukt med tanke på att vi ändå är en ganska stor grupp, där lidandet är enormt. Skickar en stor varm *kram* till dig!

Pimpinellan: Jag har inga restriktioner från KK, men de kan ju inget och tror inte på annat än trombyl som behandling, så jag skulle inte lägga så stor vikt vid vad de sa i vilket fall. Jag avhåller mig från sex, tränar inte, dricker mycket sparsamt med koffein, och är mkt försiktig med allt möjligt egentligen, jag törs t.ex. inte klippaa gräset eftersom vår åkgräsklippare vibrerar så mkt. Kanske överdrivet, men det känns bättre i hjärtat att veta att jag gör ALLT jag kan.

Tack för era lyckönskningar tjejer!

• TantTingeling

Mojutten: Wow, tänka sig att det finns någon i dessa kretsar som ännu har regelbundet sex... *impad* ;) Jag brukar somna då jag slaaaappnar aaav, men jag anar att du kanske har nåt annat i tankarna... ;)

Ninni: Fint att det känns bättre idag!

• TantTingeling

Ninni: Meh, vilken skum klinik. Det verkar ju onekligen som att det bara handlar om pengar för dem (här har ni en som generellt sett är skeptisk till privat sjukvård). Usch vad dåligt att det skall krävas detta för att de skall skriva ut åt Fragmin åt er. Grattis iaf till ett uppnått delmål i kampen!

Mojutten: Klart att äl kommer förr eller senare. Ingen av oss är ju ännu i krokarna kring klimakteriet, så egentligen borde vi väl inte oroa oss så mkt över uteblivna äl och oregelbunden menscykel...

Midsommarkramar till alla!

• TantTingeling

Pimpinellan: Jag tror inte på att värme skulle orsaka missfall, det funkar ju rätt bra att föda barn vid ekvatorn om man säger så... Jag själv badar en del bastu, jag har tänkt att även finnarna (som badar bastu galet mycket) får ju barn, så varför inte. Dock är jag mer värmekänslig nu, så jag är inte sugen att sitta så länge eller att ha så hett, men jag vet inte om det är bara jag, eller om det är något som brukar vara vanligt vid graviditet.

Ninni: Ja, självklart ska ni fokusera på det som är och känns bäst för er. Visst har man undrat hur allt skulle vara om man inte kunde tala för sig. Jag som bara fått hälften av min medicinering ordinerad, och ingen hjälp eller ny bahandling med mf nr 4 och 5 hyser ingen tvekan om att jag inte hade varit där jag är idag, om det inte vore för all kunskap man kan skaffa sig här och på annat håll.

Ja, för mig var det lungt med snapsen, jag råkade bli utvald till chaufför :) Låter som att ni hade en härlig midsommar! Jag och mannen firade med min brors familj. Lungt och lagom!

Mojutten: Klart du är avundsjuk, men du ska se att det kommer att övergå i glädje så småningom. För mig är det iaf annorlunda när det är syskon än t.ex. arbetskamrater och ytliga bekanta. Men självklart är det ändå jobbigt att någon annan så lätt får det man själv kämpat för så länge.

Ego: 51 timmar och 20 minuter kvar till UL. Jag blir galen av denna symtomlöshet, önskar jag åtminstone kunde få kräkas hela dagarna...

• TantTingeling

Ninni och Mojutten: Tack för tummar tjejer :) Jag vet att jag inte borde oroa mig ang. symtom eller inte. Men förnuftet vill inte lyssna... Fast jag har faktiskt ett symtom som jag glömde, jag har jättemycket finnar över hela bröstet, något jag aldrg haft förut. Jag har aldrig varit så förtjust i finnar som nu... ;) Snart, snart så får jag veta, det är med skräckblandad förtjusning jag åker till sjukhuset på onsdag fm.

• TantTingeling
    Snigelkatt: Tack för omtanken, jag hoppas naturligtvis detsamma för din del! Så du gör ditt 4:e vul nästa v? Ett var väl privat, men är det din gyn som erbjudit dig övriga så tätt eller har du själv propsat på? Jag gör ju mitt andra denna vecka, och det blir då 3 veckor sedan sist. Det är på tok för länge. Min gyndr. sa egenligen att det skulle gå 4 veckor mellan, men det visste inte hon som bokade så jag sa att det skulle vara högst 3 veckor mellan... Lite lurig får man allt lov att vara tycker jag... :)
  • TantTingeling

NN: Jättestort grattis - både till nya jobbet och till medgivandet!!!

Jag ser att inlägget försvann, får återkomma med det när jag får tillbaka min hjärna, just nu funkar den inte alls. Åker till KK om en timme.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3