30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
Grattis NN! Jag håller med de andra testa och hör om du inte kan få prova trombyl och fragmin. Vinet, kaffet och allt det andra skulle jag inte oroa mig för.
Grattis NN! Jag håller med de andra testa och hör om du inte kan få prova trombyl och fragmin. Vinet, kaffet och allt det andra skulle jag inte oroa mig för.
Jorå, jag lever. Det är lite upp och lite ner, har inte helt kommit ur min svacka men mår betydligt bättre. Hade en härlig långhelg. Var på koncert och såg The National här i köpenhamn i torsdags. Det var hur bra som helst och jag kände mig lycklig, vi hade sen lånat en lgh och tagit ledigt på fredagen så jag och mannen tog en lugn morgon och gick och åt brunch och strosade runt i Köpenhamn innan vi åkte hem och hade en mysig kväll.
Jag har ÄL nu typ så snart börjar ännu en lång väntan...
Var ganska upprörd förra veckan då jag skulle förnya mina recept och det visade sig att läkaren vår slutat och vi blivit överflyttade till en ny. Vi som gillade henne :(
Vet ingenting om den nya läkaren, annat än att det är en man. Jag var faktiskt lite glad över att vår förra var en kvinna, men så länge han verkar bra så är könet långt i från det viktigaste. Min man ska ha en telefonkonsultation med honom på onsdag. Jag hatar att prata i telefon och känner mig allmänt stressad över att behöva prata med läkare och kanske behöva kräva en massa saker så jag lämnar det upp till honom. Jag är glad att han utan problem tar sig an de sakerna, han ringer gärna och fixa. Han tycker att det är det minsta han kan göra när jag får bära så mycket av det andra tunga.
Det är roligt att höra att det går bra för så många på tråden nu, men jag är tacksam över att ni visar hänsyn.
Ni är guld värda.
Kram
Snigelkatten, avledande manövrar är ett bra sätt att må bättre och du verkar vara duktig på det. Jag försöker köra med samma metod, göra så mycket roliga saker som möjlig så att jag inte hinner tänka alltför mycket. Jag tror inte på att förtränga saker men det lär knappast hända men däremot är det lätt att alla tankar tas över av allt detta elände och det kan knappast vara sunt. Sen kan det säkert som de andra säger vara bra att gå och prata med någon, jag har inte gjort det men det är nog mest för att jag inte känner mig redo för det ännu. Men om vi måste åka fler rundor i karusellen så kan jag gott tänka mig att göra det.
Jahapp, den nya läkaren vägrar att förnya recepten. Han tror inte alls på asa eller fragmin, speciellt inte om provsvaren inte har visat något.
Jag känner mig redo att bara ge upp...
Nej, RMC i Malmö
Kanske dags att kontakta Dr LM men just nu känns det som om all ork bara rann ifrån mig. Jag sätter mitt hopp till min man som vanligt men det märktes att luften gick ur honom med
Läkaren ville se de artiklar och studier som vi hänvisade till i mötet med vår förra läkare men trots att jag letat hela eftermiddagen, jo jag har varit grymt effektiv på jobbet- not, så kan jag inte hitta dem och papperskopiorna slängde jag i söndags. Total ironi
Sen kanske han har rätt, de flesta studier kan ju inte påvisa någon effekt men det skadar ju inte att prova. Jag har inget emot placeboeffekten om det gör så att det fungerar
Tack alla! Förhoppningsvis känns det lite ljusare i morgon och lite ny kraft infinner sig.
Känns bara som att vi är en grupp man bara skiter i. Läkaren sa till min man, när han frågade vad han tänkte göra för oss när han nu inte trodde på den behandlingen, ingenting. Så dit behöver vi aldrig mer gå
Så nu har Dr LM kontaktats och han ska ringa upp den 23:e så får vi se.
Åh vad sött NN!
Jag hoppas verkligen att han vill och kan hjälpa oss men jag antar att han inte har tid och plats för alla. Om det inte går vägen så har vi beslutat oss för att ligga lågt ett tag, för just nu orkar vi inte fokusera mer på allt detta
Åååh Bettan, nu förstår jag varför du dyrkar Dr LM! Vilken varm och underbar person. Jag är så glad att han välkomnade mig, så nästa gång blir det Hgb för hela slanten.
Sugerush, han behandlar bara med innohep och bara från plus men för mig var bemötandet avgörande och att de verkligen tar hand om en hela vägen.
Jag kommer att fortsätta med trombylen etc så länge mina recept räcker och det hade han inget emot
Skriver mer sen men nu ska jag fira att jag fått en artikel accepterad (och i smyg att jag har en ny läkare)
Hmm ok, det hade känts bättre att få det från äl. Vi pratade faktiskt inte så mkt om mina mf och när exakt de inträffat. Fast det känns väldigt bra att ha en läkare vid nästa graviditet och framförallt en läkare som bryr sig. Tack Bettan utan dig hade jag kanske inte kommit på att kontakta honom
Sugarush, jag antar att du inte gjort en utredning så det är ju en bra start och du vet ju iallafall att det är en läkare som är redo att hjälpa dig även om de inte hittar några fel