Inlägg från: monchichi76 |Visa alla inlägg
  • monchichi76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Ja...det har varit lugnt här inne några dagar nu De är ute och insuper våren

Själv är jag fortfarande förvirrad av stickorna..börjar fundera om jag kanske hade äl i fredags ändå? Strecket är så svagt nu, varje dag.. 
    Det enda positiva med det är isf att min cykel kanske har hittat tillbaka till det normala igen.. Bara att hoppas att vi träffat rätt ändå!

Hur får du må Icka??

• monchichi76

Icka och Liss...

Tyvärr har jag tagit testen på olika tider eftersom jag både jobbar kväll och dag..men mestadels är tagit på em.
    Men som sagt så har man ju även hållit sig olika länge oxå.
    Jag blir mest frustrerad för att jag tycler det är så intressant med sånt här, skulle vilja se tydligt reslutat bara för den delen. Men vi sexar loss som vanligt, har ju tagit sig förrut på det viset  

Lite sex/befruktiningstips från min akupunktör; Hon sa att inom kinesiologin så säger man att man ska ha sex var 3:e dag..eftersom alla celler förnyas då. Men det är ju så  svårt att hålla sig!
    Sen tipsade hon även om att kvinnan inte ska få orgasm innan mannen eftersom livmodertappen svullnar upp lite så det blir svårare för de små simmarna att ta sig in.. Men efteråt är det bra att få orgasm för att i kramperna så "sugs" simmarna upp lite högre..  Hon är rätt rak och rättfram min "häxdoktor"

Icka..vad härligt att få känna av att det finns nåt litet där inne!
    Snigelkatt..Skönt att det inte hittades nåt (än om man ibland önskar det). Fick du kämpa för att få fortsatt utredning eller sa de till om det? Jag håller tummarna för dig inför lördagen!!

• monchichi76

Wow! NU var strecket på äl-testet helt plötsligt superstarkt! Mkt starkare än kontrollstrecket..
    Det bästa är att nu vet jag att mina symtom stämmer perfekt in tidsmässigt! Och jag vet att jag fortfarande har en lång cyklel, idag är dag 19.

Nu ska vi snart fara och kolla på ett hus som vi ska lägga bud på...sen blir det en massa kärlek ikväll!

• monchichi76

Icka...usch å fy! Vilket elände att det ska vara nåt hela tiden! Håller båda mina tummar på att allt ändå är som det ska!! Kram

• monchichi76

Vad skönt att höra att det inte var nåt..och att du känner att du fått bra vård! Det är så oerhört viktigt att man får känna sig trodd och att de tar sig tid för en!
    Mycket bra att du får tid till att vila..än om det kanske känns jobbigt med sängläge, men det är ju verkligen värt det i slutändan.

• monchichi76

Grattis Sanne! Förstår att de måste kännas jobbigt att vänta  till fredag..men allt är säkert på tipp topp där inne!

Härligt med en liten akrobat Liss!

• monchichi76

Hejsan!

Är ett litet tag sedan jag varit inne..huvudet har snurrat av husköp, jobbyten mm..

Ser att det gått bra för er som haft tid  på vul/läkare..härligt!

Mojutten..jag säger Grattis i hopp om att allt är okay! Blödningar kan man ju få då man skulle ha haft mens..jag håller tummarna på att det är så för dig!

Själv har jag  plussat idag    I huvudet har jag  känt mig gravid men inte i kroppen,haft lite symtomen..lite bröstvärk och mol ibland bara. Men det sägs ju att man inte har samma symtom varje gång.
    Ringde in till KK för att berätta..fick då vet att provsvaren är skickad på posten, men  som tur var såg de  ut att vara bra. Har även en tid inbokad den 26/5 ..så jag får väl hålla mig till dess..

• monchichi76
    LuPeRo skrev 2010-05-04 09:06:25 följande:
    monchichi: Jag får äran att vara först ser jag Stort grattis till plus
    Tack så mkt!!
  • monchichi76
    icka76 skrev 2010-05-04 17:53:40 följande:
    Monchichi: Åh, grattis vännen  Vi verkar vara inne i ett plusstim nu Har du någon behandling?
    Tack ! :)

Beror vad du menar med behandling.. Jag har ju ätit extra stark Folsyra i tre månader nu, sen äter jag även b12 och Albyl.
    Har inte fått nåt annat nu utan jag får höra mera den 26e då jag har en tid hos läkaren. Han lovade iaf tätare kontroller vid graviditet så det tänker jag trycka på.

Sen har jag ju även gått hos min kinesiska akupunktör, hon har knådat,nålat,moxat och gjort annat "häxtrix" med mig   Måste  höra med henne hur jag ska göra  med nästa inbokade tid..
  • monchichi76
    Cat79 skrev 2010-05-04 20:09:25 följande:
    monchichi76: Grattis till plusset :) Tror definitivt att akupunkturen gjorde susen!! Jag är också gravid igen! KRAM
    Så skoj!! Grattis!!
  • monchichi76
    LuPeRo skrev 2010-05-06 08:37:16 följande:
    Stort grattis
    Tack så mkt!

Att det ska vara så svårt att låta sig själv njuta! Jag är verkligen glad..  Men..jag kan inte låta bli att kolla toapappret hela tiden! Måste lära mig njuta!
    Allt ska gå bra..allt ska gå bra..
  • monchichi76

Sanne..
    Så eländigt att du ska få en blödning igen! Som det redan skrivits här och som du redan vet så är det ju oerhört vanligt med blödningar. Men vi här inne har ju tyvärr varit med om så mkt mera än vissa andra när det gäller den saken..

Som du säger så låter det ju väldigt "bra" att du fortfarande mår dåligt, det är ett gott tecken. Och det verkar ju även som att blödningen avtar.. Men hade det varit jag hade jag tjatat till mig en tidigare tid till vul. Man mår ju inte bra av all oro i kroppen heller..

Jag hoppas innerligt och håller mina tummar på att allt är okey (vilket jag tror)!!

• monchichi76

NU kommer en udda fråga till er alla...

Har ni fått sämre tänder efter era missfall??

Jag  brukar gå till tandläkaren med 2år mellanrum...har då haft två-tre hål som max.
    Denna gång hade jag fem! hål och hon sa att det var en massa små på gång(som kan läka).
    Jag har aldrig varit en supertandborstare...men jag har definitivt inte varit sämre under mina graviditeter eller mf.
    Jag har frågat en tandsköterska och en lärare på tandsköterskeutb. om detta...båda säger att man inte får sämre tänder av att vara gravid, utan hellre att man äter oftare och inte orkar sköta dem så bra...

Men..jag tror verkligen att detta beror på att min kropp har varit utsliten ..den har hoppat runt i hormonbalansen och mått kass till och från. Varför skulle inte tänderna känna av detta!?!
    Vad tror ni?

• monchichi76

Hur går det för dig Sanne?
    Har ryggvärken försvunnit?

Jag kan tyvärr inte svara på din fråga angående den.. Det kan ju hända att det har med foglossning att göra..själv hade jag det redan i v7  förra gången..

• monchichi76

NN....hoppar in lite snabbt efter att ha skumläst tråden...

Mina koaguleringsprover visade sig vara bra, men jag skulle ändå fortsätta äta Albyl. Nu äter jag ½ tablett./dag..

Kram till er alla!

• monchichi76

Grattis Bettan! Förstår din oro, så tråkigt att det ska komma nåt som gör graviditeten "jobbigare". Håller en tumme hårt !!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3