Inlägg från: NinniNinna |Visa alla inlägg
  • NinniNinna

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Cali: åhh vad tråkigt det är att höra att du mår så dåligt. Känner igen tankarna. När det känns som värst brukar jag önska att jag aldrig hade ens börjat försöka få barn.
    Önskar verklgen att det fanns något man kunde göra. När jag kände att jag helt fastande i de där tankarna, så sökte jag hjälp. För mig blev det kuratorn på KK, men det vktigaste är ju inte var man går utan att du hittar något som passar för just dig. Visst är det så att du inte har någon samtalskontakt? Tror du att det skulle kunna hjälpa dig? Finns det någon hjälp att få på den klinik som du går till eller kanske någon psykolog som du känner till? Jag hoppas verkligen att du hittar något som kan hjälpa dig, för så här dåligt ska du inte behöva må. Stor kram!

Ps: skriv hur mycket du vill vännen, vi får fortsätta stötta varandra här inne! Ds

• NinniNinna

Cali: hur är det med dig? Tänker på dig! Kram

Fialisa: nej, sexlivet funkar inte alls. Förut fick jag mer lust vid äl, men nu funkar inte ens det. Försöker att inte tänka på det, vi brukar säga att vi ska ta itu med det problemet när det andra problemet (barnskapandet) har fått ett slut. Men visst är jag ibland även nu orolig för att det aldrig kommer att bli bra på den fronten mellan oss.

Vinkar till alla

• NinniNinna

Mojutten: vad skönt att allt gick bra hos läkaren och att livet ser lite ljusare ut. Man får ta vara på de stunderna.

Bettan: vad trist att det är jobbigt på jobbet, hoppas det blir bättre snart! Var är ni nu i processen? Gör ni nya försök igen nu?

• NinniNinna

Bettan: ok, jag bortser från ditt näst sista inlägg, men det låter verkligen som att du är helt slutkörd. Kombinationen av all stress det innebär att försöka få barn och så mycket på jobbet låter ju inte bra... Ingan chans till ledighet innan midsommarhelgen?
    Lycka till med barnverkstan Flört Kram

• NinniNinna

Monchichi: tack, ska lyssna på det när jag kan.

Bettan: nu är det helg Glad Hoppas du mår bättre och får en riktigt skön helg!

• NinniNinna

Hej alla
    Jag tittar bara in som hastigast för att säga att inseminationen det 4 juni, tycks ha funkat. Testade i dag och det var positivt.  Det är väldigt tidigt ännu ( jag går fortfarande och väntar på mensen), men av respekt för er här inne, så drar jag mig in i bakgrunden ett tag.

Hoppas att alla får en bra helg!

• NinniNinna

Hej
    Såg ni brölloppet i går? Jag, som inte trodde jag brydde mig i huvud taget, vad klisttrad vid tv:n Skäms Tur nog, så skulle vi på fest på kvällen så jag tvingades lämna tv:n till slut Skrattande

Bettan: skönt att du mår bättre! Jag tjuvläser Drömmer lite i den andra 30+ tråden och där har jag sett att ni är på gång att få en till hund. Hur går det med det? Sambon och jag är också mycket sugna på hund och går och tittar på alla hundar vi möter Glad

Mojutten: skönt att det kändes ok att träffa den lilla bebisen. Hur är det annars med dig?

Ego: ok, då hänger jag kvar här ett tag. Lova att säga till om det känns obekvämt på något sätt.

Hoppas ni får en bra söndag!

• NinniNinna

Inser att jag missade att tacka för grattishälsningarna i går, så nu säger jag tack till er alla. Det värmer!

Bettan: åhhh vad mysigt det låter! När får ni ta hem honom? Jag har förstått att du är en van hundägare, har du några tips till ev. nya hundägare? Det känns som en jungel där ute...

Mojutten: ja, när man har varit i den här svängen så här länge så är det lätt att tappa hoppet... men jag håller tummarna!

Jemema: kul att se dig igen! Hur är det med dig?

• NinniNinna

Bettan: Grattis! Förstår att du är orolig och jag hoppas verkligen att blödningen slutar nu! Håller med Icka om att du kanske ska gå till en privat klinik om du känner att det kan göra dig lugnare att göra fler vul. Lycka till!!!

• NinniNinna

Bettan: det är verkligen inte svårt att förstå att du är orolig. Jag tycker så här: gör vad helst du behöver göra för att minska oron något. Den privata mottagning jag går på i min stad har öppet under semestertider och så måste det ju vara i din stad också. Håller tummar och tår!!!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3