Inlägg från: Vallmo75 |Visa alla inlägg
  • Vallmo75

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Tipsar om en bra länk:

Själv var jag på UL i fredags för att se hur det såg ut. Tyvärr har missfallet inte kommit igång än, däremot har den tomma hinnsäcken vuxit med ytterligare 10 mm sedan sist ul för 10 dagar sedan när vi fick konstaterat ma. Någon som varit med om samma sak? Att hinnsäcken växer trots att den är tom?
    Vid mina andra mf (3 st) har blödningen kommit igång av sig självt alla gånger.
  • Vallmo75

Bettan: Har inte läst dr Beers bok men tack för tipset! Hitintills har fokus legat på de problem vi har att öht bli gravida, men nu, efter 4 mf varav ett dessutom efter en äggdonation, börjar jag ju tyvärr förstå att vi är det inte är det enda som är fel i vårt fall. Hoppas blödningen kommer igång snart för efter vad jag hört så gör det ofta jätteont om man behöver ta Cyotec. 

En fråga om någon vet: många här har tipsat om Albyl Minor som enbart säljs över disk men efter vad jag kan se innehåller Aspirin samma verksamma medel som Albylen. Är det samma sak och, i så fall, är det någon som prövat Aspirin istället?
  • Vallmo75
    Kastar ut en fråga i tråden: var på ul 2 feb. då jag skulle vara i v. 5+3. Då såg man en tom hinnsäck på 4 mm. Nytt ul 12 feb då vi endast fick se en tom hinnsäck på 14 mm, skulle då alltså vara i v.6+6 och man konstaterade att det var en ofostrig graviditet, vårt 4 mf/ma. Har nu väntat på mf blödning i en vecka men den har inte kommit igång. Är det någon som varit med om samma sak? Vid mina tidigare mf har blödningen alltid kommit igång tidigt och innan dess har jag småblött under ett par veckor. När är det dags att kontakta gyn för skrapning/ cyotek tror ni?
  • Vallmo75

Tack alla ni som tagit er tid och svarat! Om inget hänt innan dess ringer jag gyn på måndag och ber om skrapning.

Stort grattis till alla er som plussat!!!
    Cali: känner igen mig i det där med att livet pausar medan man försöker bli mamma. Hemskt.
  • Vallmo75

Grattis till alla plussare och till icka som sett sin perfekta bebis på UL!

Efter en hel massa sorger och oro fick jag tillslut min missfallsblödning igår. Allt började för snart en månad sedan när vi var på UL där det konstaterades att jag hade en ofostrig graviditet. När ingen blödning kommit igång efter två veckor beslöt jag mig för att be om skrapning/ tabletter. På det nya ul fick vi till vår förvåning se ett litet foster med tickande hjärta! Alldeles för litet för tiden, men hoppet tändes. En vecka senare började jag blöda så smått. Två dagar senare började jag att få kramper men fick ingen missfallsblödning, bara som tunn, vanlig mens. Igår eftermiddag hade jag haft kramper utan stor blödning i snart tre dygn, inte konstant men regelbundet, så vi åkte in till gynakuten. På parkeringen känner jag hur två stora klumpar trycker sig ut, mina byxor blev helt nedblodade och jag började störtgrina. Inte nog med att jag har haft kramp i tre dagar, jag står på en sjukhusparkeing i 10 minusgrader med blodet forsande nerför benen. Väl inne på gyn blöder jag massor, massor. Får smärtstillande och blir skrapad. Tur i oturen att vi beslöt oss för att åka in. Trots att jag haft tre mf tidigare så har jag aldrig blött så mkt. Hade blivit jättestressad om jag varit hemma. Får åka hem efter ett par timmar när blödningen äntligen lugnat sig. Fick med mig ett par tabletter mot magont och idag har jag sjukskrivit mig för första gången i mitt liv.
    Detta var mitt fjärde mf och absolut det värsta. Fy fabian säger jag bara. Det är bra synd om oss som måste uppleva detta, som om att en gång inte räckte liksom?! Är livrädd för att behöva gå igenom detta igen men det finns ju inga alternativ, det är bara att bita ihop och kämpa på. 
    Vi har inte berättat för någon om denna graviditet. Inte orkat. Det är tur att detta forum finns för det är enda stället jag kan skriva av mig och veta att det finns de som förstår ens hopp och förtvivlan. 
  • Vallmo75

Tack för alla era omtankar, de värmer VERKLIGEN!

Det verkar som om att det är ett gng här som liksom jag går på akupunktur. Min akupunktör sa att jag trologen får mf pga att fostren inte får tillräckligt med näring, dvs dåligt men "qi" i livmodern. Börjar fundera på om det eg. inte är samma diagnos som de som får Fragmin etc?
    Nu ska jag iväg till jobbet. Hua.
  • Vallmo75

God morgon!

Säger ett gemesamt grattis till alla som plussat och eller har fått se att deras underverk mår bra och trivs! Det ger mig hopp!
    En fråga: är det någon annan här som fått grym huvudvärk ett par dagar efter mf/ skrapning? Upplever sedan i tisdags en migränliknande huvudvärk runt ögon och panna som jag misstänker har med mf att göra. Kanske är det stress och depp?
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3