tjejer som gillar prata ormar!
Najs Har länge saknat en aktiv reptiltråd här
Najs Har länge saknat en aktiv reptiltråd här
Helt rätt
Lär väl förhoppningsvis trilla in fler eftersom
Ni som bor i de lite nordligare delarna får ju inte missa mässan som vi i NHF anordnar! http://www.nhf.se/Arkiverat/Expo09/expo_norr_index.html
är en boiga cyanea.
Jo dom e ju de har haft några förut jag å, å nu har vi en igen haha.
jopp, bara hoppas kläckningen går väl! Är tyvärr tre ägg som ser ut att sjunkit ihop, 1 som sjunkit mycket. Men hoppas dom klarar sig ändå! Är iaf 4 ägg som ser riktigt fina ut.
Toppen! Visst, från början tar dom ju som råttpinkisar (nyfödda råttbebisar) eller musfuzzies (musbebisar som börjat få lite fjun) och sen ökar man ju eftersom. Men våran fullvuxna hanne ger vi en fullvuxen råtta 1gång/månad.
Är det något du undrar är det bara att fråga
En orm har man ungefär som man har akvariefiskar. Det är ett intresse och fashination (och en grymt snygg möbel med ett väldekorerat terrarie). En orm har inget socialt behov utan mår bäst utav att vara i sitt terrarie där den har den värme och luftfuktighet som just den arten kräver. Snarare är det så att för mycket hantering stressar ormen och stress påverkar ju negativt som du säkerligen redan vet genom dig själv
Men kul du fått upp ögonen för ormar
Oh denna hade jag glömt bort helt!
Hej, hoppar in och undrar om man får vara med här?
Har en afrikans hussnok som e min lillagosse bebis Väntar även på att snart få en sinaloa.
Har lite matningsproblem med snoken på sistonde, han har blivit så jäkla kräsen i maten o funderar på om jag fått tag på dåligt foder eller om han helt enkelt är en sån liten fillur som inte vill äta mer än en gång i månaden. Ömsar och skiter som han ska. Och är som sagt mycket handtam
Har ormen blivit mycket hanterad på sistone? Kan isåfall gott och väl bero på det då all form utav hantering utav reptilerna är stressmoment för dom. Bytt storlek på foder? Testat värma upp maten innan servering? Fast så länge han skiter och ömsar som han ska så kanske han inte behöver mer än så för stunden. Våren är ju ofta parningssäsong för de flesta arter så då är det inte så konstigt om dom börjar "trilskas" med maten. Likväl som många ormar minskar matintaget under vinterhalvåret pga naturliga dvalningscykeln :)
Prova gå upp i storlek på maten :) Om han kört 2 fuzz borde 1 popcorn inte vara nån match :)
Varför just tjejer?