• Anonym (?)

    Va ungefär kostar det att avliva en katt?

    Eftersom jag har lite dålig ekonomi just nu vill jag vara anonym.... Skulle behöva veta på ett ungefär (idag) vad det kostar att avliva en katt.

  • Svar på tråden Va ungefär kostar det att avliva en katt?
  • mamma0301

    Det är olika, beroende på vilken vetrinär.
    Dessutom,så är det helg idag,brukar vara dyrare, om man åker in till tex distriktvetrinären.

    När jag avlivade min lilla snuttis, så betalade jag 450kr.

    Hos distriktsvetrinären kan man även få det på en faktura,som betalas några veckor senare.

  • Anonym

    Beror på om det är helg eller inte .


    Om det är akut & du inte har råd kan du säga att du bara hittat katten så är det gratis .
  • Anonym (?)

    Okej tack för ditt svar. Inget roligt det här.

  • Anonym (...)

    Där jag jobbar kostar det 670kr me dkremeringen, billigare om du tar hand om kroppen själv. Men givetvis dyrare om det är helg.

  • Kya

    de allra flesta veterinärstationer kan ta det på faktura, om man inte kan betala på plats.


    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Anonym (?)

    Usch det är så hemskt! Men då kanske jag kan ta det faktura då, ska fråga. Antar att det är 10-14 dgr man har på sig att betala.

  • Kya
    Anonym (?) skrev 2010-02-07 10:40:01 följande:
    Usch det är så hemskt! Men då kanske jag kan ta det faktura då, ska fråga. Antar att det är 10-14 dgr man har på sig att betala.
    Jag lider med dig, det är inte roligt att förlora en familjemedlem.

    det är säkert olika hur lång tid man har på sig att betala, men minst 10-14 dagar är det nog. det är bara att förklara att det är dåligt med pengar just nu och höra om det går att ta på faktura istället.
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • MikuAndSaraLi

    Om din katt inte är obotligt sjuk, tycker jag inte du ska avliva den.
    Låt den vara hos en kompis eller släkting tills du hittar någon som kan ta den.

  • Frontline

    Ett hagelskott kostar kanske 10 kronor, så känner du nån jägare så blir det billigast...

  • Anonym (anonym)

    Det är oftast billigare med en kastrering. Lite symboliskt eftersom många vill avliva sin katt på grund av problem som egentligen kunde lösa sig med en kastrering.

    Vill bara tillägga att alla bör ha försäkring på sina katter. Om katten bli sjuk vill man gärna bota den istället för att avliva. Har man dåligt med pengar så måste man oftast välja avlivning istället för att man saknar försäkring. En försäkring är inte dyr.

    Skaffa inte katt om ni inte har råd med:


    Årlig vaccination Kastrering (viktigt!) Idmärkning Försäkring
Svar på tråden Va ungefär kostar det att avliva en katt?