Inlägg från: Smurf83 |Visa alla inlägg
  • Smurf83

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

marmelad skrev 2010-05-12 15:09:37 följande:
    Aha på så vis, tack så mycket   Jag får väl fråga säljaren om det inte framgår av annonsen antar jag Hittade en idag som jag ville ha, men den var redan såld.. typiskt! 2500:- skulle hon ha för en 08a, det tyckte jag lät bra!?
    Annars är det bara fråga i tråden.

Tänk på att ibland kan vagnaran vara en årsmodell med uttagna ett annat år, vilket göra att säljarna ibland säger fel.

ger ett ex. på min egen vagn.
    "Vagnen är årsmodell 2007, men uttagen mars 2008"

men vissa säljare hade skrivit på min vagn: "årsmodell 2008" vilket är FEL!
    Ibland vet inte säljarna själva vilken årsmodell de säljer, därav fråga här i tråden om du ä osäker.
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 (v.38) ♥
  • Smurf83
    Jaz1 skrev 2010-05-25 10:10:16 följande:
    Är det samma Tullsa myggnät man använder både till liggdelar och sittdelar? Jag är ute efter ett myggnät för två sittande barn, men när jag söker på nätet så är det bara bilder av dubbelt myggnät för liggvagn. En till fråga, i TS står det Fotsack 195 kr. Var kan man köpa den? Vad heter den?
    Jag har Tullsa myggnät för dubbelvagn och den funkar för både sitt+sitt, går även för sitt+ligg, men oftast använder jag de stora dubbel för sitt och ett singel för liggdelen, så är det bättre passform.

Fotsack heter FOTSACK, eller VINDSKYDD och finns på Babyproffsen att köpa som reservdel, dock kanske inte det stämmer helt hundra med din färg, om du har en gammal modell. Hur gammal är din vagn? (denna ingår vi nyköp av vagn)
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 (v.39+2) ♥
  • Smurf83
    Kegge skrev 2010-05-25 13:52:10 följande:
    Myggnätet är till sitt sitt det jag köpte men som sagt här kostade det 99kr på babyproffsen så kan ju ha gått upp i pris eller så är det olika! FRÅGA: Nu var jag ute i regnet å regnskuddet Tulsa är ja apdåligt till vagnen ju! Finns det inget bättre? Gärna gemonskinligt som passar? Fickorna på ryggstödet är ju utan skydd å hålet där de ska titta ut är ju pytte om jag inte drar upp dragkedjan lite och hålen för å titta in i sufletten på barnen är på tok för öppet regnar ju in fast det är stängt! Har jag satt på det fel? Ska man klä in vagnen på nått sätt för jag upptäckte att dragkedjorna kan man lossa helt!
    Se mitt bildgalleri för ett gemonskinligt regnskydd.
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 (v.39+1) ♥
  • Smurf83
    KEL08 skrev 2010-05-27 09:45:54 följande:
    Passar det bara till sitt sitt? Är inte nöjd med Tullsa regnskydd, är ju så öppet på sittdelen så de regnar in. Har satt på det rätt :)
    Ja, men ska jag vara ärlig, så har jag inte ens testat sitt+ligg med regnskyddet. Troligen passar det inte.
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 (v.39+4) ♥
  • Smurf83
    KEL08 skrev 2010-05-28 21:40:38 följande:
    Ok, du har ingen liggdel så du kan testa? :)
    Jodå, vill du att jag testa mitt USA regnskydd på ett sitt+ligg???
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 (v.39+5) ♥
  • Smurf83
    Katalina & Tokfrjant:

* Bågarna måste man ta bort när mna fäller ihop vagnen, eftersom annars bryter man söder ryggstödet (hört om en tjej i tråden gjort det).
    Vilket håll de sitter åt, avgör du själv. Personligen har jag satt de rödknapparna, så inte barnen kommer åt dem lätt.

* Vagnen finns i... enligt deras hemsida - i brun, indigoblå, svart, röd och khaki/orange för årsmodell 2010.

* NEJ, man kan inte använda syskonsitsen när man har två liggdelar. Anledningen är att syskonsitsen sitter i samma fäste som liggdelens anordning sitter i.
    Alltså, bågarna - liggdelsens fäste - Syskonsitsens fäste sitter i samma fäste, så man måste välja vilket av dessa tre.
    Vill även berätta att syskonsitsen har en maxvikt på 15kg och man få istället ha två liftar till ens bebisar.

* NEJ, varje gång man viker ihop vagnen måste mna ta bort liggdelen, dess fästanorning och sen kna man fälla ihop vagnen. Detta är samma som med bågarna.

*NEJ, det finns ingen adapter för babyskydd.
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 (v.39+6) ♥
  • Smurf83
    Billabong skrev 2010-05-31 10:05:18 följande:
    Är det ngn som har köpt ngn rolig/snygg sittdyna till sin vagn? Var, pris och hur ser den ut? (Bild är nog bäst att lägga i bildtråden)
    Har bild i mitt bildgalleri - under VAGNAR - leta där.

Varifrån
    : - ditten datten här på familjeliv.
    Pris: se hennes sida
    Bild: se ovan vart.

www.familjeliv.se/hem/ditten_datten/presentation.php
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 (v.40+1) ♥
  • Smurf83
    Billabong skrev 2010-05-31 10:40:25 följande:
    Tack! Tycker du att det passar bra? Det ser lite lågt ut i ryggen på bilden...
    går upp till ruggstödets kant, är jätte nöjd
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 (v.40+1) ♥
  • Smurf83
    Jag har dynor från ditten o datten

Jag har två myggnät, ett för dubbelvagn och ett för singelvagn som jag vänder.

Sitt + ligg = lite svårt att få en bra passform på myggnätet för dubbel, så jag brukar ha det dör dubbel till stora barnet och singelmyggnätet för liggdelen, så absolut inte något mygg smiter in.
    Sitt+Sitt = endast dubbelmyggnätet har jag använt då.
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Milea (f.1/6-10) ♥
  • Smurf83
    Lantani skrev 2010-06-21 08:48:51 följande:
    Måste fråga ang liggdelen. Kan man låta den stå på golvet med bebisen i, utan att riskera att de plastfästena undertill går sönder?
    jag har haft det samt har det denna ggn oxå - men jag är noga med att större syskon inte sätter sig i liggdelen. Osäker om den håller för deras vikt
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Milea (f.1/6-10) ♥
Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7