• Anonym

Bukplastik?

Hej!
    Är det någon här inne som har en aning om hur mycket det kostar att genomgå en bukplastik?

• Svar på tråden Bukplastik?
  • Anonym

Hej!
    Gjorde min bukplastik (full) på scanstads kliniken i Malmö fick betala 50000kr inklusive fettsugning, är supernöjd.
    Lycka till!

• Anonym (Vill med)

Jag sökte lite på nätet, om man åker till Estland kan man göra en för 29 300 kr
    Är det någon som gjort en utomlands???

• Anonym (sara)

Jag ska göra en full bukplastik med fettsugning på plastikakademin om 6 veckor, 45 000 kr går det på.

• Anonym (Mamma)

Hur länge efter en graviditet rekomenderar dom att man väntar med bukplastik? Alltså hur långt efter förlossningen drar magen ihop sig?

• YayasMami

Rekommenderar att ni noga kollar upp vart ni opererar er innan ni bokar in operation. Akademikliniken har fruktansvärt många anmälningar, jag har själv många vänner som opererat sig där och INGEN med bra resultat. Och då snackar vi över 10 tjejer.... Estland kanske är billigt, men hur seriöst liksom?
    Ska ni operera er utomlands åk till Thailand, de är billiga men har VÄLDIGT duktiga läkare som studerat i USA. Yanhee i Bangkok är sjukhuset där deras kändisar opererar sig och jag har själv opererat mig där, väldigt nöjd.
    Om ni ska göra i sverige, googla kirurgen och kolla med HSAN.
    Lycka till!

• Anonym (har fult ärr...)

Vad fint det blev!! Jag gjorde en bukplatik för ca två år sedan, såg ungefär ut som du innan. Dock ligger mitt ärr väldigt högt upp så jag har inte kunnat "njuta" av att få en fin mage. Mitt ärr är ca 4 cm under navlen, stor besvikelse då jag blev lovad att det skulle ligga väldigt lågt. Hur som helst är jag gravid igen och inställd på att behöva göra om det hela igen. Måste fråga var du gjort din? Vill gärna har tips på bra ställen då jag inte går tillbaka till det ställe jag gjorde min sist.

Anonym (linduzzen) skrev 2010-02-06 11:17:25 följande:
    Jag sparade ihop hälften & lånade hälften. TS: full bukplastik innebär att man gör ett nytt hål för naveln , syr ihop magmusklerna+tar bort överflödigt skinn + fettsuger om det behövs. Har bilder om ni vill kika?  linduzzen.bilddagboken.se/p/dayview.html?dire... lösenordet är: lindis bläddra bak till oktober för att se förebilder! En superbra sida med info plastikkirurgiforum.se/
  • YayasMami
    Anonym (har fult ärr...) skrev 2010-03-23 12:16:34 följande:
    Vad fint det blev!! Jag gjorde en bukplatik för ca två år sedan, såg ungefär ut som du innan. Dock ligger mitt ärr väldigt högt upp så jag har inte kunnat "njuta" av att få en fin mage. Mitt ärr är ca 4 cm under navlen, stor besvikelse då jag blev lovad att det skulle ligga väldigt lågt. Hur som helst är jag gravid igen och inställd på att behöva göra om det hela igen. Måste fråga var du gjort din? Vill gärna har tips på bra ställen då jag inte går tillbaka till det ställe jag gjorde min sist.
    Ärr går att ta bort med laser

Jo till viss del, men det här ärret är på vissa ställen ca 3 cm brett, och iom att det sitter så högt som det gör ser magen lite konstig ut. Men jag tror att min mage kommer bli paj igen efter graviditeten så jag behöver säkert göra om det.

YayasMami skrev 2010-03-23 12:22:52 följande:
    Ärr går att ta bort med laser
  • YayasMami
    Anonym (har fult ärr...) skrev 2010-03-23 12:25:04 följande:
    Jo till viss del, men det här ärret är på vissa ställen ca 3 cm brett, och iom att det sitter så högt som det gör ser magen lite konstig ut. Men jag tror att min mage kommer bli paj igen efter graviditeten så jag behöver säkert göra om det.
    Jo men då blir det väl bara mer ärr om du vill ha nya ärret längre ner? Laser tar bort ärr helt av vad jag sett i alla fall

Känner jag min hud rätt så blir den så pass uttöjd så de behövs ta bort en bit ändå ;). Men visst, ser min mage ok ut och bukmusklerna inte har delat sig (som förra gången) så gör jag ju inte om operationen bara för ärret för enligt mig var det en väldigt jobbig operation. Då kommer jag kolla vad laser har att erbjuda :)

• YayasMami
    Anonym (har fult ärr...) skrev 2010-03-23 13:09:08 följande:
    Känner jag min hud rätt så blir den så pass uttöjd så de behövs ta bort en bit ändå ;). Men visst, ser min mage ok ut och bukmusklerna inte har delat sig (som förra gången) så gör jag ju inte om operationen bara för ärret för enligt mig var det en väldigt jobbig operation. Då kommer jag kolla vad laser har att erbjuda :)
    Se till att försöka ta hand om magen så mkt som möjligt i förebyggande syfte nu. Operationer är ju inga roliga saker att genomföra direkt och framförallt inte en så pass stor. Testa smörja in dig på magen under graviditeten, det gör alltid jag och jag har aldrig haft problem med huden på magen. Försök att inte gå upp för mycket och efter förlossningen har jag hört att (vad heter det nu? hmmm en sån där korsettliknande sak som sitter åt magen) ska hjälpa mot huden. Sen kan det vara en sak att tänka på, har man väldigt mycket magmuskler innan man blir gravid blir inte magen lika stor eftersom musklerna håller in magen lite. Måste vara en jobbig sits, hoppas du kan njuta av graviditeten och bli nöjd med magen efteråt
  • Anonym (linduzzen)
    Anonym (har fult ärr...) skrev 2010-03-23 12:16:34 följande:
    Jag gjorde min på akademikliniken hos mats von wachenfeldt så himla nöjd!

Jo jag har smort magen båda gångerna innan, med speciella krämer och oljor. Vikten har jag försökt hålla, men jag tillhör tyvärr gruppen som väldigt lätt går upp, trots bra kost och träning, en gördel ska jag skaffa denna gång i hopp om att det hjälper.

Linduzzen: jag förstår att du e nöjd, det ser superfint ut!! Tack för namn och klinik, ska lägga det på minnet inför framtiden :)!

Svar på tråden Bukplastik?