• MissLillan

Dop present till flicka.

Vad kan man köpa till en lite tjej?

Dock inte tenn, smycke träd eller barnkammarböcker...=)
  • Svar på tråden Dop present till flicka.
  • Burmakatten

Vet inte om du menar smycketräd eller smycke, träd men jag vet att barncancerfonden säljer ett jättefint smycke, både barn och vuxen där en del av summan går till dem. Det är designat av David&Martin och är superfint. Ganska dyrt dock, tror det kostar runt 500 lappen men å andra sidan tror jag att en ganska stor del går till fonden. 

Annars är ett sånt där födelsedagståg med ljus en bra present tycker jag. Något man kan ha en lång tid och ta fram vid födelsedagar, namnsdagar osv.... 

• h8him

Filt eller kudde, ev. med broderat namn osv. Speldosa. Presentkort på fotografering med förstoring.

• Disco

En verktygslåda. Köpte en till mitt gudbarn, nu fyller ajg den varkje födesledag/dopdag med ett verktyg. Lite annorlunda och kul!

• CCA
    jag köpte ett lite kristall block med en graverad ägel, barnets namn och dopdag till mitt fadderbarn
  • 071001

Tavlor till barnrummet
    Ett smycke som passar senare i livet
    Gipsavgjutning för hand eller fot
    Presentkort på en fotografering
    Stol målad med namn och dopdatum

• Snuttjulla

det jag har uppskattat mest när mina barn döpt sig är smycke, sparbössa, fotoalbum, måttstock (trä), och liten stol. Saker de kan ha länge. Det "sämsta" är nog kläder.
    Nu ska vi snart ha dop, och jag hoppas att vi får en sacco-säck, modell mindre, likadan som min brorsdotter fick när hon döptes, sparbössa, smycken(gärna armband, helst berlock, för att kunna fyllas på,  halsband är överrepresenterat...) och småbarns-möbler. skulle inte heller bli ledsen för klassiska leksaker. :)

Jag har gett detta när jag varit på dop.
    Egenmålad stol med barnets namn, smycke, leksakskista med barnets namn och år målat på, sparbössa (med pengar i) Gipsavgjutningsset.

• 071001

Berlockarmband är roligt eftersom det går att fylla på allt eftersom. Skulle satsa på tex Tomas Sabo som passar även vid vuxen ålder.

Svar på tråden Dop present till flicka.