Inlägg från: Anova
|
-
-
bastardized skrev 2011-10-23 23:10:24 följande:Vet inte om jag postat den här tidigare,men om inte ger jag den en chans då jag tycker väldigt mycket om den.
Charlie Parr – Hogkill Blues
Mycket bra!!
Låter lite som Sveriges egen dalmas-countryboy The Tallest Man On Earth – The Gardener -
Höstens bästa coveralbum? Norska Solveig Slettahjell har gjort ett helt underbart album, där hon skalar av andras låtar och låter få instrument tala. Vilket ger ett sound som är så skört som ett äggskal. Så vackert..
Här ABBA-cover: Solveig Slettahjell – The Winner Takes It All -
God kväl!!
Denna har gått väldigt mycket de senaste dagarna. Har verkigen fastnat för Armand..
Armand Mirpour – I Am A Volcano
-
ETSS skrev 2011-10-26 21:19:25 följande:Hej
Mycket bra!
Hur är det med Anova i kväll?
Armand Mirpour – Easy Me Down
Hej!
Jo tack, det är bra.. Har just kommit hem från min målarkurs så jag känner mig superkreativ just nu.
Själv?
Jag tycker att Armand Mirpour ska komma med en hellängdsskiva snart.. Armand Mirpour – Curly Boys Law [Step Aside] -
ETSS skrev 2011-10-26 21:43:02 följande:Jag har varit på hantverkscirkel så jag känner mig själv lite sådär kreativ
Han är riktigt bra och ny för mig
Armand Mirpour – All For Sara [All For You]
Har lyssnat på honom sedan EPn kom förra året.. Därför tycker jag att man borde komma ut med något nytt
Vad är det för hantverk ni sysslar med på cirkeln?
Melody Club – Palace Station (bra band, men otroligt värdelösa live.. Nog en av de sämsta konserter jag varit på). -
ETSS skrev 2011-10-26 21:51:46 följande:Vi stickar, jag håller på att sy ihop en kofta jag gjort, mao det tråkigaste jobbet kvar.
Ja de är inte någon bra liveerfarenhet men lyssnignsbara på Spotify
Melody Club – The Hunter
Åh vad duktig du är!
Visst de är absolut lyssningsbara på "skiva". Jag gillade verkligen deras första skiva då soundet var lite 80-tal..
Melody Club – Electric
-
Lite av Vincent Pontare (Rogers son som bott i Övik försten, jag vet exakt vilket hus )
Vincent – Hotter Than July -
Lite äkta 80-talsnostalgi Reeperbahn – Kalla kriget
-
ETSS skrev 2011-10-26 22:19:21 följande:Sannerligen
Lite Ratata, inte samma musik men samma årtionde ungefär
Ratata – Paradis
Ja!! Jag minns när denna skiva kom Mauro Scocco – Hon Gör Mej Tokig (tror att den kom 1988) Åh vad bra den var då, och den är ju helt okej fortfarande.