Inlägg från: Anova |Visa alla inlägg
  • Anova

Okej okej... Jag vet att klockan är snart tjugo över ett på natten.. Och det är augusti..

Men jag har en undran.. Varför sjunger alla utrikiska inspelnignar på Spotify av "Nu är det jul igen" :

- Nu är det jul igen, nu är det jul igen, och julen vara ska till påska..
    Vad är det för svenska?? Det ska väl vara "nu är det jul igen, nu är det jul igen, och julen vara än till påska"?

Tre inspelnngar:
    San Francisco Symphony Chorus – Nu Är Det Jul Igen
    Miloslav Rabas – Nu är det jul igen   (en mycket underhållande version)
    Trapp Family Singers – Nu är det jul igen

Okej okej, jag är knäpp.. (det finns det till och med papper på )   

• Anova
    Gotlänning skrev 2011-08-24 21:29:46 följande:

Yep, finns i min lista nu... tackar.Glad

Han är ritkigt bra tycker jag! Konstigt nog är han som svensk mer känd i Finland än i Sverige.
  • Anova

Chelsea Hotel som nyligen blivit såld och ska göras om till lyxbostäder.. Fasen, jag som hade velat sova i ett av de legendariska rummen...

Denna handlar om vad som skedde mellan Leonad Cohen och Janis Joplin i rum 415.   

Leonard Cohen – Chelsea Hotel #2 

• Anova
    Gotlänning skrev 2011-08-24 21:43:55 följande:

Inget konstigt, Svenskar generellt har inte en susning om vilka underbara musiker vi har här som är deras egna, tyvärr så har Idol, Bengtzing och annat skit satt en skugga över allt och det enda som blaskorna skriver om.

Jose Gonzales - Far Away

" target="_blank">

">

En som fick ett break iom ett spel men många vet vem han är efter det ute i världen och trots sitt exotiska namn så är han Svensk (hemskt att behöva skriva så). 

Jag tycker att jag har hyfsat koll på svensk musikindustri, men jag kände faktiskt inte till Prince of Assyria för än för några veckor sedan. Så jag menar att det inte är så konstigt att inte gemene man känner till honom, men att jag gör det är mer konsigt. 

Just José Gonzalez är väl mer känd för allmänheten, i alla fall låten Heartbeat (cover på The Knife) som var med i någon reklamfilm..   
  • Anova
    Gotlänning skrev 2011-08-24 21:57:35 följande:
    Nördar mig med spel och kan säga att enbart genom Red Dead Redemption fick jag "kontakt" med Joze och denna fella du gav mig hade jag aldrig hört talas om innan.

Svensk musik är inte min grej förutom någorlunda den Svenska metallscenen men skall man hitta bra grejor så får man antingen leta eller snubbla på det för i media får dem ingen plats... tyvärr.

E.L.O - Twilight

" target="_blank">

">

Bara för att reta BBB, hon gillar sån här syntmusik.Flört 

Så är det ju med musik.. Jag får mina tips från alla håll än just media. Eftersom jag har ett finger med i min hemstads musikliv så måste jag väl hålla mig lite ajour, med både den mainstreama musiken och den som är väldigt indie.

Frankrikes första dam   Carla Bruni – Quelqu'un M'a Dit
Svar på tråden Vad lyssnar du på just nu?