Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Vad lyssnar du på just nu?

Musik på tv

• Nandez
    Tom Sawyer skrev 2022-03-12 00:41:14 följande:
    Jag brukar lägga upp låtar om kärlek här. Det är ett väldigt viktigt ämne, men när den fria världen utsätts för ett angrepp på demokratin - så känns det mindre viktigt.
    Vi lever på samma planet. Vi andas samma luft. Vi härstammar alla från samma förfäder. Trots det så finns det idioter som vill rita om streck vi själva har hittat på och ritat på ett papper, för att kalla en karta - och är beredda att döda andra för att flytta de där strecken.
    Jag vet inte om varelser från andra planeter varit här och rekat. Om jag var dom och sett vad "mänskligheten" håller på med här , hade jag dragit vidare fort som fan.
    Om det är några aliens som mot förmodan läser den här tråden så ber jag om ursäkt för dårskapen.

" target="_blank">

Bra låt. Ur led är tiden.
  • Nandez
    kokosnötmjölk skrev 2022-03-21 22:36:03 följande:

" target="_blank">

Den här låten går verkligen rakt in i hjärtat och en går sönder en smula varje gång en hör denna låten (samtidigt som det är omöjligt att låta bli att lyssna)... 
    Han som sjunger denna låten är sångare i det ukrainska bandet Boombox. De skulle egentligen varit på turné i USA just nu, men avbröt den för att åka hem och försvara sitt land. Folksången han sjunger är dessutom skriven till minnet av en ukrainsk legion som stred i första världskriget för drygt hundra år sedan. 
    Jag håller med dig
  • Nandez
    kokosnötmjölk skrev 2022-03-25 19:46:32 följande:

" target="_blank">

En till cover på samma ukrainska folksong. Även denna är svår att låta bli att lyssna på, samtidigt som en går sönder när en hör den... 
    Så sant
Svar på tråden Vad lyssnar du på just nu?