Vad lyssnar du på just nu?
April Divine – RedemptionFörsöker lära känna April Divines musik, jag jobbar i kväll/natt på deras konsert. Hårdrock är inte min tekopp, men Redemption är faktiskt okej (kanske för pianoslingan?)
Idag är det 100 år sedan Jussi Björnlig, en av världens bästa spinto-/lyriktenorer, föddes.
Lyssnar på Jussi som sjunger Ombra mai fu, en aria ur Händels opera Xerxes, och njuuuuter..
Jussi Björling – Xerxes, Hwv 40 - Act 1: Frondi Tenere.. Ombra Mai Fu
Lyssnar på det braiga bandet Venus Infers.. Bra indie från soliga Kalifornien.
Venus Infers – Goodbye Horses
En av vårens (årets) debutanter som jag ser fram emot..
Armand Mirpour – I Am A Volcano
En av världens bästa gitarrister avled tidigare idag.. Gary Moore blev 58 år gammal.
Gary Moore – Still Got The Blues
All at once med The Airborne toxic event.
http://www.soonermusic.com/
Äntligen har de börjat släppa akustiska versioner av de låtar som ska komma på deras nästa album (25 april). Inför förra albumet släppte de en låt i akustisk version i veckan i 10 veckor, det är idag 10 veckor kvar till den 25 april, undrar om de gör samma sak denna gång.. (skitkul i alla fall!!)
Underbara Gisbert Zu Knyphausen, sjungades den otroligt bra Melancholie.
">
Ich liebe Gisi!!
Har satt ihop en riktigt nostalgi-spellista med låtar från (sent) 90-tal.. Låtar från min gymnasietid och från året jag flyttade hemifrån.. Köpte massor av skivor då, de flesta av dessa har jag på CD-singel och album.
Längtar tillbaka till det förra millenniet, då man fortfarande kunde gå in i en fysisk skivbutik och botanisera.
Minns ni denna?
Bran Van 3000 – Drinking In L.A.
eller denna?
Shawn Mullins – Lullaby
Är du sugen på att höra vad jag lyssnade på åren mellan 1995 och 2000.. Kolla in min playlist på Spotify.
90-nostalgi
Vad är mer passande titel än Josh Groban – February Song en sådan här dag?