-
-
Försöker döva min ångest genom att lyssna på Philippe Jarousskys nya skiva (kom idag!!).. Jag är inne i en operadimma just nu, och vill inte hitta ut. Opera gör mig lycklig.
Emmanuelle Haim – Enone - Aria: Vado, o sposa -
Fann en helt underbar inspelning av Così fan tutte med Montserrat Caballé och Nicolai Gedda. Mer passion än i duetten Fra gli amplessi in pochi istanti får man leta efter!.
Montserrat Caballé – Mozart: Così fan tutte / Act 2 - "Fra gli amplessi in pochi istanti" -
The Airborne Toxic Event – Duet - Live From Walt Disney Concert Hall
Såå bra, både musikaliskt och textmässigt.. Mikel är en jävel på att skriva bra texter enligt imho (fast jag vill inte kalla det duett då den ena sjunger hela låten och den andre körar i bakgrunden ) -
Det är nog vanligt.. Jag har låtar som jag lyssnar på nästan dagligen och har gjort det i flera månader (vissa i år).TyskMamma skrev 2010-11-09 09:38:54 följande:yann tiersens la noyee på piano ... fortfarande! =)
är det vanligt att man lyssnar på en låt och håller sig till den i flera månader?! För jag kan inte sluta lyssna på den!
Själv lyssnar jag på Doris Svensson, en sådär låt som aldrig blir dålig, den kom 1970.
Doris – Did You Give The World Some Love Today, Baby? -
Vilket stycke?Jackie85 skrev 2010-11-10 15:30:35 följande:Mozart
Lyssnar själv också på Mozart, som sjungs av Cecilia Bartoli, en av världens bästa mezzo-sopraner! Sitter här och funderar på hur jag ska hitta 1500 kr till en konsertbiljett för att se Cecilia i maj på konserthuset i Sthlm.
Cecilia Bartoli – Le Nozze Di Figaro - Acte II : Voi Che Sapete (Cherubino) -
Såg nyss att Dan Mangan (kanadensisk songer/singwriter) kommit på Spotify.. Spelar en av låtarna som jag hade i mitt första radioprogram..
Dan Mangan – The Indie Queens Are Waiting -
Lyssnar och sjunger.. "sjung med tjejer"
Julie Andrews – I Feel Pretty
I feel pretty, Oh so pretty, I feel pretty and witty and bright
And I pity Any girl who isn't me tonight
I feel charming Oh so charming
It's alarming how charming I feel
And so pretty that I hardly can believe I'm real.
See the pretty girl in that mirror there
Who can that attractive girl be?
Such a pretty face
Such a pretty dress
Such a pretty smile
Such a pretty me!
I feel stunning
And entrancing
Feel like running and dancing for joy
For I'm loved by a pretty wonderful boy! -
Samma låt med med ett annat stuk.Weyoun skrev 2010-11-17 16:19:54 följande:Pantera - Walk
Hellsongs – Walk -
Josh Groban som sjunger Nick Cave.. Underbart!
Josh Groban – Straight To You