Inlägg från: DenNamnbitne |Visa alla inlägg
  • DenNamnbitne

Vad lyssnar du på just nu?

Absolut, visst är det. Jag brukar inte gilla för hård musik. Progrock är så underbart!

Madde78 skrev 2013-11-30 15:40:37 följande:
    Det här gillade jag! mjukt och fint för öronen

• DenNamnbitne
    Herr Grön skrev 2013-12-01 20:22:56 följande:
    Bra shit det där Skål

Visst var det så att du trubba lite? eller fick jag det om foten!

Känner du till det här?

">Kansas - Dust In The Wind

En av mina favoritfilmer genom tiderna. Se den Madde.... skitbra Skål
    Jo, jag är väl lite av en trubadur. Fast sista månaderna har jag inte skrivit så mycket Här sjunger jag Taube: 
    ">

Jo, den Kansaslåten är fin! Kansas är absolut ett band som jag tror att jag skulle gilla. De som gillar prog brukar gilla Kansas så jag får ta mig an det bandet senare. Song for America Kansas – Song for America är min favorit hittills. 
  • DenNamnbitne
    Madde78 skrev 2013-12-01 19:09:50 följande:
    Älskar Cornelis {#emotions_dlg.flower} . En favorit är för mig Polaren pär är kärlekskrank

" rel="nofollow" target="_blank">

Ja, Cornelis är bland det finaste vi har av svensk musik, alla kategorier! Den låten du länkade är magisk. Han var så vansinnigt bra. Trots att han bara blev 50 år så spelade han in väldigt många skivor och ALLA är mästerliga. Han var kreativ; hans egna texter och melodier var alltid storslagna och hans tolkningar av andras musik var otroliga. En av mina favoritskivor är hans Victor Jaratolkningar som hör till det bästa som gjorts i Sverige. Idag lyssnade jag på Linneas fina visor, en lite undanskymd mästerskiva. Cornelis Vreeswijk – Bakvända visan 1973
  • DenNamnbitne
    Herr Grön skrev 2013-12-01 21:23:30 följande:
    Fan va skoj Skål

Är det du som kör "Tankar vid vrak" också? Roligt att du vågar lägga upp det här... som annars verkar vara anonymitetsklubbens samlingslokal

Well done bro Cool
    Tack broder! Jo, det är jag och jag hoppas att det inte kommer surt efter Cool

Mer Cornelis Cornelis Vreeswijk – Ofelia plockar krasse
  • DenNamnbitne
    Madde78 skrev 2013-12-01 21:30:27 följande:
    Vad duktig du är Glad önskar jag kunde spela och sjunga så där Drömmer
    Tack så jättemycket Glad Det går att lära sig Tomte
  • DenNamnbitne
    Enter Sandman skrev 2013-12-01 21:53:48 följande:

*applåderar*
    Vad du kan, jag är imponerad.
    Stort tack Solig
Svar på tråden Vad lyssnar du på just nu?